FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Medlem
|
Kristofer: jag tror du har rätt. Det enda torde vara att vi ska bestämma om man ska kryssa i "sidor på svenska" eller inte, men jag röstar för default inställningen då jag tror att flest users använderden.
Andla: som kristofer skriver så är trafiken ganska ointressant i detta sammanhang. Dessutom så är det ju så att detta är högst hypotetiska sökord så ingen kommer att använda dem i större utsträckning. Därför tycker jag att man får välja stats efter eget tycke eller inte ha det alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alltså om jag fattar detta rätt så vill vi att tävling 1 ska ha ett minimalt pedagogiskt syfte och vara mest för nöjes skull samt vara uppvärmning till tävling 2 och då blir statistik onödig?
Alltså placering på ordet "kransbjörn" kommer bli avgörande i denna tävling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Medlem
|
placerng på google.se ordet kransbjörn, med default inställningar, från domarens dator (borde inte spal ngn roll eftersom alla har samma hosting, men för säkerhets skull)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Här är de ny reglerna/besluten. För övriga se tidigare post.
*Trafikmätare är frivilligt. *Tävlingen hålls på det gällande forumet (kan ändras till denna tråd om så önskas). *Startdatum Fredag den 16 kl 20.00 *Ämnet och nyckelordet är "Kransbjörn". Kvar att besluta: *Vilka ska kontrollera? Jag ställer upp + någon till. Någon frivillig? Jag vet inte ens om det behövs några kontrollanter. Alla får väl tillgång till sidorna och om någon upptäcker en knasig sida så är det bara rapportera till mig. Ska vi ändra detta till att alla är kontrollanter för alla? *Jag föreslår att ingen får använda kransbjörn som användarnamn ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker att det är bra om vi kan komma överens om att det är du andla som är personligen ansvarig för tävlingen eftersom det är ditt initiativ "in the first place". Därför bör du också ha veto i vem eller vilka som utses till juryn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I sådant fall så föreslår jag:
Nobody Jonny Jim.W och Mig ![]() Föreslår också att vi tar ett glas glögg innan vi starten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag ska på julbord ikväll, men det finns ju telefonkonferens... ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
|
||||
Medlem
|
Vore ju toppen om ni
1. sammanfattade regerna i en enda postning. (Och bestämde vad som gäller angående länkar). 2. satte ett slutdatum för tävlingen 3. talar om hur man anmäler sitt intresse för att delta. Själv håller jag på och skriver en essä om kransbjörnen och hans släktingar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har skrivit en sammanfattning på regler i gällande forum.
Förslag: Eftersom vi kör en snäll tävling och inga vinster så blir det inget dödsstraff för någon som postar inlänk till en medtävlande eller om någon postar inlänk till sin sida och skyller på att någon vill sabba. Vi som blir domare kommer göra en undersökning för att ta reda på vem som gjorde vad och kommer vi på vem som varit dum så ringer vi upp brottslingens föräldrar så att de drar in julklapparna flera jular. Med andra ord, det blir ingen diskning men inga julklappar heller. Anmälningsinformation ska läggas i mitt första inlägg på gällande forum. (Ska redigera där nu). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|