FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men jag (och åklagarmyndigheten) kan ha fel visa mig var det står fysiskt objekt någonstans. Samma sak för egenmäktigt förfarande... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kod:
BrB 9:1 st 2: För bedrägeri döms också den som genom att lämna oriktig eller ofullständig uppgift, genom att ändra i program eller upptagning eller på annat sätt olovligen påverkar resultatet av en automatisk informationsbehandling eller någon annan liknande automatisk process, så att det innebär vinning för gärningsmannen och skada för någon annan. Själv fick jag lära mig det under min studietid i Uppsala där jag även tog en jur kand examen. Men det är ju mycket möjligt att ditt eminenta googlande på åklagarmyndighetens hemsida slår mina 180 högskolepoäng i juridik. Själv är jag övertygad om motsatsen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Touche, den satt shibaja
![]() Nåväl även om våra meriter i den akademiska världen är nästan likvärdiga så är dock ämnena olika. Och eftersom jag bara brukar föra min argumentation vidare i en tråd när jag vet att sanningen står på min sida, är det dags att kliva av nu. ![]() Edit: korr |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack shibaja!
|
||