FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är inte insatt i deras tekniska dom kör, men går säkert komma förbi för folk som är lite vettiga och kan sina saker.
Men vad räknas som onormal hög? Att någon laddar några filmer då och då? Lär säkert krävas i utbildningen att dom kan behöva skicka en del GB. Snackar inte om att alla skulle köra en fet ftp site, har dock svårt att tro att det inte går extremt mycket warez totalt innom deras nät alla fall. Är inte emot att det går extremt massa warez, bättre nätet används fullt ut när det är skattepengar än det använda halft bara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Den gränsen var flytande och beräknades mot de andra användarna.
Hade kompisar som blev avstängda för 10gb utgående trafik i månaden utanför Lunet. All p2p utanför Lunet var/är också förbjuden och leder till direkt avstängning. Inom nätet däremot så regleras det vad jag vet inte speciellt mycket. Nu är det dock beslutat att studenterna ska knoppas av från Lunet och studentbostäderna kommer teckna egna avtal med fristående tjänsteleverantörer. Det borde väl glädja dig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om jag får en GE till sunet som jag kan upstream all trafik via då är jag glad, nej men tycker att Sunet borde vara uppet nät mer som vem som hellst skulle kunna få trafik till faktiska kostnaden via.
Lät rätt kul att det beräknas med alla andra användare, och om alla fick för sig sätta upp feta ftp siter så skulle det vara okej att dra några TB :P Var kanske inte så konstigt att det blev avhopp från Lunet, tror inte vill ha någon snusk sysadm som kollar allt porr alla studenter kollar på eller webcam *ironi* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||