Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Motorola A1000 el. Nokia 6680-någon som vet något?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-03, 20:27 #1
hyperflys avatar
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2004
Flitig postare
hyperflys avatar

Inne på att köpa ny mobil. Hade en Motorola A925 som slängdes för att den var för stor, för tung och hade 3 timmar standbytid typ. Blev sen en Nec e616 med Comviq Knockout så jag ej kunnat använda 3g då den är halvlåst.

Nu har jag tittat på en Motorola A1000, den är trevlig eftersom jag gillar att kunna ta msn, epost osv med mig på ett smidigt sätt. Så skulle vilja veta mer om den, lite åsikter förrutom specifikationerna som jag läst igenom.

Om någon vet något om Nokia 6680 tar jag gärna emot lite åsikter om den också!
hyperfly är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-03, 22:07 #2
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
Flitig postare

Jag kör A1000 idag och är inte någe vidare nöjd. För det första gillar jag inte TRE alls eftersom det är dålig teckning på kontoret så det bryts när jag snackar med kunder. INTE BRA.

Sen så gör den konstiga tecken av å,ä och ö men bara ibland..

Det går inte heller att skapa Word dokument eftersom du då måste ha ett extraprogram som kostar 400kr. Mycket buggar och kopplingen mellan outlook och telefonen går segt. Nej inte A1000. Av erfarenhet så skulle jag tipsa dig om en Qtek som alltid, enligt mig håller hög kvallé.

Nokian har jag ingen aning om men jag gillar inte nokia. Alla nokia jag har haft förutom 3310 som fortfarande lever och frodas och de gått sönder eller på annat sätt krånglat. Jag har i alla fall aldrig varit med om sämre telefonmjukvara att koppla till datorn än vad nokia har i de senaste telefonerna jag har testat.

Så nu hoppas jag att jag har hjälpt dig att välja!
Kihlbom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-03, 22:21 #3
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Jag hade en A1000 förut, nu kör jag 6680 och är helnöjd, kommer inte byta bort den mot något...
Lite svårt att säga allt jag gillar med den, fråga gärna, eller om du vill så kan jag fixa screenshots på specifika funktioner.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-03, 23:35 #4
hyperflys avatar
Flitig postare

Flitig postare
hyperflys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kihlbom
Jag kör A1000 idag och är inte någe vidare nöjd. För det första gillar jag inte TRE alls eftersom det är dålig teckning på kontoret så det bryts när jag snackar med kunder. INTE BRA.
Sen så gör den konstiga tecken av å,ä och ö men bara ibland..
Det går inte heller att skapa Word dokument eftersom du då måste ha ett extraprogram som kostar 400kr. Mycket buggar och kopplingen mellan outlook och telefonen går segt. Nej inte A1000. Av erfarenhet så skulle jag tipsa dig om en Qtek som alltid, enligt mig håller hög kvallé.
Nokian har jag ingen aning om men jag gillar inte nokia. Alla nokia jag har haft förutom 3310 som fortfarande lever och frodas och de gått sönder eller på annat sätt krånglat. Jag har i alla fall aldrig varit med om sämre telefonmjukvara att koppla till datorn än vad nokia har i de senaste telefonerna jag har testat.
Så nu hoppas jag att jag har hjälpt dig att välja

Nja trist att A1000 var en besvikelse för dig, läste på Mobil.se som gav den vldigt fin kritik så inge kul direkt, inte lättare att välja. Men tack så mycket, är bra med kritik!
Kanonbra utvärdering av dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Jag hade en A1000 förut, nu kör jag 6680 och är helnöjd, kommer inte byta bort den mot något...
Lite svårt att säga allt jag gillar med den, fråga gärna, eller om du vill så kan jag fixa screenshots på specifika funktioner.
Oj vilket sammanträffande, och då antar jag att du tycker att jag ska köra på 6680 istället. Men jag kommer surfa runt rätt mkt och typ använda MSN. Hur går det på 6680 jämfört med A1000 som det ska gå riktigt smidigt med? (Större skärm osv)
Vill gärna veta funktionsmässigt lite om vilken som är bäst, hur t.ex. kalender osv fungerar på 6680 och gärna screenshots på olika funktioner.
Oläst 2005-09-04, 09:21 #5
Flitig postare

Flitig postare

Kalenderfunktionen och "att-göra" funktionen på A1000 är grymt bra. Surfningen är väldigt användarvänlig och snabb i och med att du har penna och kan klicka direkt på skärmen.

Nej, nog för att nokian är ganska häftig och jag har funderat på den själv men jag skulle råda dig till att lämna 3G och gå över till en Qtek S100 eller den coolaste av alla, Qtek 9090 med Wlan. Drömmen för mig.
Oläst 2005-09-04, 10:19 #6
hyperflys avatar
Flitig postare

Flitig postare
hyperflys avatar

Citat:
Originally posted by Kihlbom@Sep 4 2005, 09:21
Kalenderfunktionen och att-göra funktionen på A1000 är grymt bra. Surfningen är väldigt användarvänlig och snabb i och med att du har penna och kan klicka direkt på skärmen.
Nej, nog för att nokian är ganska häftig och jag har funderat på den själv men jag skulle råda dig till att lämna 3G och gå över till en Qtek S100 eller den coolaste av alla, Qtek 9090 med Wlan. Drömmen för mig.
Lämna 3G och surfa långsamt och svindyrt med wap gprs? Låter inte så lockande :P
Oläst 2005-09-04, 10:40 #7
Flitig postare

Flitig postare

dyrare är det inte. eller jo. Jag betalar 12kr/mb med comviq och 10kr/mb med tre för dataöverförning. Visst går det långsammare men ska du skicka brev och skriva msn tar det inte mycket längre tid med min erfarenhet. Ska du skicka bilder och tunga filer ska du klamra dig fast vid 3g.

Jag tänker i alla fall säga upp mitt tre skit och köpa en bra qtek. Sen låser jag in mig på en toalett vid centralen och surfar trådlöst :P

Edit: lite stavning
Oläst 2005-09-04, 11:23 #8
snichme snichme är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2005
snichme snichme är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2005
Det jag har känt när jag använder 6680 så är den väldigt segt och speciellt när man stoppar in ett 512 minne. motorolan lr qtek har jag inte använt, men qtek tror jag på! har läst att windows mobiler kommer mera och mera så då vore qtek schyst.
snichme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-04, 11:55 #9
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag har en A1000 och är halvnöjd med den, jag har haft en Palm T3 tillsammans med en Nokia 3650 som var ett klockrent par, dock var jag ute efter att samsa de två enheterna, borde nog köpt en Palm Treo istället. Det enda Treon inte har är ju kamera. En stor fet nackdel med A1000 är att det sitter en seg processor i den, så det tar 2-3 sekunder att få fram det virtuella tangentbordet, en virtuell skrivyta tar 3-4 sekunder och är mycket seg att skriva på. På min Tungsten T3 kunde jag skriva fortare än jag gjorde på papper eftersom jag slapp flytta handen i sidled. Om du ska köra E-post på den så bör du veta att den inte gillar IMAP med SSL och vissa SSMTP-lösningar heller. Annars är det en mycket kompetent telefon. MSN vet jag inte, har inte lyckats hitta det till A1000 själv.. Men det är en bra telefon ändå. Jag tänker dock inte rekommendera att du köper den om du inte har tokigt många 3-vänner så du kan ringa billigt. Fast jag skulle nog rekommendera Nokian som kör Symbian Series 60 istället för Symbian UIQ 7 som är det sämsta symbian någonsin(samma som sitter i SE (P800|P900|P910i).

Det finns en del buggar i A1000, jag är tvungen att starta om telefonen genom att rycka ur batteriet då den slutar svara ett par gånger i veckan, ibland ett par gånger på en dag.
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-04, 13:45 #10
hyperflys avatar
Flitig postare

Flitig postare
hyperflys avatar

Citat:
Originally posted by snichme@Sep 4 2005, 11:23
Det jag har känt när jag använder 6680 så är den väldigt segt och speciellt när man stoppar in ett 512 minne. motorolan lr qtek har jag inte använt, men qtek tror jag på har läst att windows mobiler kommer mera och mera så då vore qtek schyst.
Inte så kul, men lutar ändå åt 6680. Ser smidig ut och snackat lite mer med Decibel som minst sagt gillar sin så verkar bli en sån. Såg dessutom bilder tagna med den, helt otroligt jämfört med min kassa e616 =). Riktigt bra faktiskt.

Festiz, känner igen min A925a i det. Orkar inte med något sånt igen. Smidigt surfande får man ändå med 6680 om man lägger in bokmärken via datorn. Så det blir nog en 6680 som sagt.

Skulle vilja ha trådlöst tangentbord som Nokia har.. verkar smidigt, någon som har / har provat ett sånt nån gång?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017