FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det finns bra många fler alternativ som du kan välja mellan så vill du ha ännu svårare att bestämma dig så kan jag hjälpa till med det
![]() Annars har jag alltid gillat Motorola Mpx. Qtek kan jag inte kommentera men jag rekommenderar 6680 framför A1000. Jag tror iof du blir nöjd oavsett vad du väljer då A1000 är bra mycket bättre än A925. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Annars inte, vill inte bli mer förvirrad ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Får jag bara fråga varför du måste ha en 3G? Är det bara hastigheten? För annars kan du få samma låga priser hos andra operatörer och klart bättre telefoner och teckning då 3G, enligt mig är en väldigt dålig satsning. Typ som digital tv. Att utveckla något som efter ett år är segt och går sakta.. Borde gå att göra mycket bättre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hehe, vet ni vad jag råkade göra igår då :P.
Jag råkade lägga ett vinnande bud på 900kr på någon telefon/handdator med spec: Trium Mondo Handdator/GSM-telefon, Handdator med GSM-telefon, Dual Band GSM 900/1800, GPRS, WAP, Modem, IrDA, MP3-Spelare, 16MB Minne, Synkroniseras med PC via COM-port, Windows CE, Diverse tillbehör Undrar om den är bra ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Så var man iväg idag för att köpa 6680.. Tyvärr blev jag inte förvånad när Tre sa att den var slut och kommer in om en månad! Vad i helvete sysslar Tre med?
Skiter de i alla kunder och tycker det är okej att en produkt inte finns inne på en hel jävla månad? Riktigt förbannad! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
Inte så konstigt, när de kränger abbonnemang och telefoner åt höger och vänster.
Tålamod så fixar det sig. Själv har jag varit ägare av A925, nu A1000. A925 var riktigt usel telefon, dock var det skönt med med SD-kortläsare på nedre baksidan. Jämför man med A1000 så är det TransFlash, som finns än så länge i små storlekar - max 256Mbyte (om jag minns rätt) och så lider man av N-Gage-Beta-problemet, dvs måste ta sönder hela telefonen för att byta ut kortet. MP3-spelaren suger i båda telefoner, man måste tydligen vara kreativ för få rätt ordning på sina mp3-låtar, att spela dem i rätt ordning. En snygg feature som jag vill byta från är touch-screen, den är man van vid, varför ska man ha knappar? Att ha en riktigt stor skärm dessutom i webbläsaren och bläddra på wap.google.se är bara praktiskt. Vad gäller GSM-telefoner-jämförelse så tycker jag att det är äpple och päron. GPRS är stenålder, det går inte använda till något vettigt såvida man är inte en god vän med teleoperatörerna och bett dem trimma in nätet, släppa in vissa paket och prioritera trafik. Roaming av GPRS är smärtsamt medans med 3G är det problemfritt. Att surfa med sina laptop i bilen på motorvägen (medans någon annan kör bilen) via blåtand till telefonen som surfar ut via 3G är också praktiskt. Förvisso hamnar man bakom konstiga NAT:ar och brandväggar men kvalité är överlevnadsbart, det går ladda ner saker och sitta jobba via ssh-koppel. Vad gäller IMAP SSL på dedikerad port dvs 993, så är det riktigt mystiskt. A1000 bara står och tuggar, debuggar man sin cyrus-imapd får man inte ut något vettigt. Detta oavsett om man har självsignerat cert eller cert som är signerad av de stora kända root-certar. Konstigt detta funkade fint på A925:an även med självsignerade certifikat. QTek-telefoner är fint, man ska bara återimplementera hela härket av Exchange+windows+sql server osv... Försök komma ur beroende sen. Usch, jag blir mörkrädd igen. Var det inte ifrån isoleringen man skulle komma bort? Vad jag själv skulle vilja ha är en riktigt bra SyncML-server som klarar av SSL-förbindelser, A1000 stödjer redan detta. Sen har jag sett glimtar av 3:s försök med central SyncML-server. Det vore faktiskt oerhört praktiskt. Problemet är dock hur mycket ska man lita på sånt där - etiska frågor åter i fokus. Kontakter och kalender är ganska personliga ting, de vill inte lämna ut och lagra hur som helst och var som helst. Jag har sneglat lite på http://sync4j.funambol.com/ Dock inte testat den än, just beta-kvalité avskräcker lite från använding på jobb. Idén är annars jättebra, man ska kunna synka sin kalender och kontakter på OS X, Thunderbird, Outlook och telefonen. I övrigt så klarar jag mig givetvis inte utan en SSH-klient på telefonen. Senaste putty har dessutom blivit riktigt vettig, dvs. finns CTRL-, ALT-, ESC- tangenter. Till sist till alla 3-gnällspikar. Sluta gnälla på 3. De är företag i förändring, tack vare dem är de stora operatörerna tvungna att sänka sina priser, revidera sina betalningsmodeller osv. Nätet i tunnelbanan fungerar dessutom bättre än motsvarande GSM-slingan. Gamla stan->T-centralen är ett utmärkt exempel på gsm-kontakt-försvinnande (kanske bara vissa oparöter), idag funkar det klockrent hela vägen om man pratar via 3-mobil. Försök strömma video och ljud via GPRS, tänkte väl. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tycker du ska vänta in de nya Qtek-telefonerna med 3G istället, t.ex. Qtek 9100. Kolla på www.qtek.se!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Tycker det är för mycket klagomål jag också, har egentligen aldrig haft några problem. Det är lättare att vara missnöjd än nöjd kanske? Eller så är det inte så många som går ut med att de är nöjda. Varför skulle de ? Jag föll ju för det och skrek ut mitt missnöje över att de inte har leverans på ett tag. Är kanske inte så positivt men sen är inte Tre ansvariga för det. Finns inga på marknaden för tillfället helt enkelt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Får nog vänta ännu länge. Qtek 9100 var ingen 3G-lur, :-( |
|||