FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Medlem
|
Så, kör lite traceroutes, skriv vilka operatörer ni använder er av, hitta en gemensam nämnare.
Fungerar fint från Telia. ![]() //Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Kör Telia... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med traceroute kommer jag fram till en m-b-d1-link.se.telia.net, sen är det stopp. Använder mig av Spray ADSL.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur som helst kan vi nog avskriva Loopias skuld i det hela då även andra sidor ligger nere precis som Denkan skriver. Expressen funkar t.ex. inte för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De ligger kanske på loopia
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Nykomling
|
Expressen ligger inte på Loopia. Min traceroute stannar på m-b-d1-link.se.telia.net och ibland m-b-peer1-link.se.telia.net. Båda 4 hops bort.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En anledning till att ha telia som internetleverantör som webbhotell, det fungerar så dåligt med andra nät att kunderna inte kommer fram emellanåt om webbhotellet ligger utanför Telias nät
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför ha telia alls för? Dyrt, dåligt och sedan är det skatte pengar deras nät är betalt av.
m-b-d1? Alltså en distro router i malmö, Antingen problem i telias eller tele2 nät. Har även märkt av att dom ändrat routning i tele2 nät eller om det är loopia som uppgraderas sin anslutning. Klarade dom inte av alla nya kunder? För deras latency (ping) kommer upp i över 300ms flera gånger och varit så ofta sista tiden eller så är dom utsatta för någon dos/ddos kanske. Sedan routrar loopia internt rfc1918 addresser som länknät mellan routrar eller fw så fult. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
För närvarande pågår arbeten i nätet, det kan medföra tillfälliga avbrott på alla tjänster. Beräknad sluttid: 2005-07-29 12:00 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|