FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu börjar denna diskussion spåra ur, vi på Loopia har redan en fast plan för 2005 och 2006 vad gäller våra infrastruktursinvesteringar, vi kommer således inte köpa den ovan föreslagna ”snurran” som inte ens räcker till att driva ett av våra två kylaggregat.
Vi har klargjort det olyckliga att vi i Västerås första gången på många år haft ett stort strömbortfall som tyvärr drabbade våra kunder i ungefär 25 minuter en lördag kväll. Givetvis så beklagar vi det inträffade men vill samtidigt klargöra att vi har bland Sveriges högsta upptid på våra tjänster. Vi blev 2005 års bästa webbhotell i IDGs stora undersökning och kommer kämpa för samma plats år 2006. Vi kommer inte fortsätta någon diskussion kring vår infrastruktur i denna tråd då den mer liknar en pajkastning än en seriös diskussion. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ser mer ut som att Loopias kunder är oroade över förekomsten av driftstörningar av detta slag... När man tänker efter är det väl inte konstigt att folk reagerar när de som ständigt säger sig vara störst bäst och vackrast (nåja, det sista kanske inte var med i den vanliga marknadsföringsrepertoaren) inte funkar en kväll under några timmar (eller en halvtimme...?)?
Självklart vill väl Loopia själva planera sina "infrastruktursatsningar", men lite märkligt är det att det inte finns en större beredskap...
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jo, precis. Dom säger att dom är Bäst och Sveriges största Webbhotell. Sedan att ni kommenterar att ni har Sveriges högsta uptime det ger jag inte mycket för, vet själv vad man har i medel och vet att det finns många mer som har lika bra.
Sedan tycket jag det är en seriös diskution och inte någon pajkastning, var bara ett tips för visa att det går få tag i billigt diselaggrigat som klarar alla fall driva några rackskåp. Så vad får man för svar, ett tyket svar med att "Vi är Sveriges bästa och största Webbhotell med högt uptime" Så håll käften typ. Det ser inte jag som seriöst svar, alla fall när det bara var ett tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har domän hos Loopia (www.Janols.org), den har aldrig krånglat.
Dock så är webhotellstjänsten ganska pinsam med MySQL som tillval. Låter dock väldigt bra att det ska införskaffas backup så att ni kan hålla igång servrarna även vid strömavbrott. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Off-topic: Tog en titt på er hemsida(patrikweb.se), ni bör be någon korrekturläsa sidan. Ni har många särskrivningar och stavfel vilket inte ger ett speciellt seriöst intryck. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
|
Antal domännamn är dåligt sätt att mäta, då det bara handlar om hur mycket pengar man sattsar på att ge bort domännamn.
Sedan var det bara ett exempel, sa att dom lär få mycket kraft för 50-100k när dom får en del för 6k. Sedan någon % tror jag inte, skulle betyda att dom har 2500 servrar vilket jag inte tror på. Ska sätta någon som går igenom sidan, tycker man inte kan mästa oseriös med lite stavfel. Men är tekniker inte någon Svenska lärare, sattsar på 100% uptime istället för rättstavningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ursäkta men det här var bland det roligaste jag har läst här på WN på mycket länge.. edit: Du tror inte det här följs hand i hand dvs en seriös hemsida till ett seriöst företag? Mvh / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
|
Nu var det bara lite stavfel han klagade över, inte att sidan i sig skulle vara oseriös.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|