FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet är att domänen kanske redan ligger hos loopia på annat konto, då du skriver "flytta tillbaka" och dom faktiskt tänkt på att du inte kan ta över andras domäner som redan ligger hos dom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nä, domänen ligger inte hos Loopia nu, även om de köptes från Loopia från början. Den ligger just nu hos någon amerikansk gratisstjänst. Tyvärr verkar dock Loopias "skapa-konto" funktion inte fungera så bra på den... fattar dock inte varför - och ingen hjälp ger de heller, bara ett "Beställningen gick inte igenom" med rött "Domännamn:*"
![]() Redigering: Ah, det fanns ett gammalt Loopia-konto kvar till domänen, trots att den var förflyttad till afraid.org, och med det kontot fungerade det. Tack!!! Det hade ju varit enklare om Loopia skrev det istället för "Beställningen gick inte igenom" ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har upptäckt en till defekt, verkar som om deras catch-all för E-post inte heller fungerar så bra..
Får bara ett error från Loopia's namnservrar: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
take-all emailen verkar funka för mig iaf..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur menar du catch-all i detta fall? Vill du fånga *@*.domän.se, eller?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men jag har löst det nu, tydligen kan man inte för loopia skicka från mailadress A till B som forwardar till A för då "loopar" den. Mycket mystiskt. Har kunnat göra detta under de tre år som jag varit domänägare(dock inte loopia) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men det är bra "gratis-reklam" för dem när ngn skriver fel.... Jag har dock beslutat att köpa DNS-tjänst från ett annat företag, det är det värt för att slippa denna typ av irriterande reklam.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst är det så.. men det var väl med deras nuvarande teknik. De ville inte bygga om systemen förstås..
Å andra sidan, tjänsten är gratis och för att dra en gammal WN-klyscha "Man får vad man betalar för" ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vet inte om ni missade mitt tidigare inlägg men LoopiaDNS erbjuder stöd för wildcard-subdomäner genom en DNS-klient. Detsamma gäller även dynamiska DNS-uppdateringar. Se manualerna i LoopiaDNS för information om hur detta hanteras.
Det här är den första versionen av LoopiaDNS. Framtida versioner kommer erbjuda fler funktioner och finesser. Wildcard-subdomäner kommer med stor sannolikhet då även att kunna hanteras genom webbgränssnittet (Loopia Kundzon). Ha lite tålamod så ska ni få se.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|