FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Kul! Loopia har värkligen gjort framsteg trotts att de ligger först. Den berömmer jag dem för. Finns så många som nöjer sig med att vara bäst även om de kan vara bättre, men inte Loopia!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Synd bara att loopia fortfarande inte erbjuder vidarebefordring av *.mindomän.TLD utan att du hamnar på "Parkerad hos loopia", ger ett så oseriöst intryck...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är fortfarande fett störigt att den inte tar wildcards. Jag tycker ipt som domän.com pekar på även borde kunna användas för wildcard.
Parkerad hos loopia är faktiskt under all kritik. Mina besökare skiter väl i Loopia, särskilt om de vill till min sida och har skrivit fel. Det är bara förvirrande och missvisande. Jag hoppas verkligen att Loopia fixar detta fel asap. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Är ingen superanvändare av LoopiaDNS men det funkar bra
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fördel att den följer "RFC för dynamisk uppdatering" men nu handlade det om att folk inte är så sugna behöva implantera klient lösning för kunna använda wildcard.
Sedan att det är skrivit så att den filtrerar bort tecken som *, ', %, etc gör det väl värre men går faktiskt koda om. Ska man konkurera med Zoneedit och liknande bör man nog ha stöd för wildcard i "kontrollpanelen". Alla fall då det är mer avancarade användare som brukar villja ha sådana tjänster. Minns för några årsedan då man köpte en SE domän via loopia, kom ihåg att man kunnde peka om allas SE domäner genom deras kontrollpanel genom bara få fram ID på andras domäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad är kraven för att flytta domänen (tillbaka) till Loopia på http://www.loopia.se/loopiadns/skapakonto/? När jag fyller i (adress och) en av mina .se-domäner så säger den bara "Beställningen gick inte igenom" och färgar "Domännamn:*" rött. Måste jag göra några justeringar av DNS innan den kan flyttar till Loopia. Jag fattar uppenbarligen inte
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|