FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Driver sajten 3W.se som tillhandahåller gratis subdomäner, främst för svenskar men har även funderingar på att utöka mot internationella registreringar. Är därför intresserad att höra mig för vilka andra tjänster som idag redan finns både nationellt och internationellt.
Skulle vara intressant att se vilka man isåfall har att "konkurrera" med. De största (till antalet registreringar) som jag känner till är väl internationella cjb.net och svenska just.nu. Finns det några andra som har lika många (fler?) domäner som 3W.se där de erbjuder subdomäner under? Vilka sökord bör man optimera efter? Känns väldigt svårt att veta vad de besökare som letar efter denna typen av tjänster söker efter. Finns det något bra sätt att ta reda på detta? Känns inte riktigt som om det är "subdomäner" de använder i sina sökningar. Skulle även vara intressant att höra förslag på andra sätt jag kan marknadsföra 3W.se. För att använda ex. Google Adwords måste jag veta vilka ord jag ska lägga in så det faller ju lite. Att annonsera via Tradedoubler eller liknande är inte aktuellt eftersom tjänsten är tänkt att finansieras mha begränsade reklamintäkter. Tacksam för svar.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
fast de båda använder sig av popups vilket inte är så uppskattat. så förhoppningsvis föredrar användarna 3W bara man lyckas marknadsföra sig ![]() blev lite fundersam eftersom has.it har i princip enbart .at-domäner. Är dom extremt billiga eller vad kan det bero på? Någon som har någon idé?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sedan att de har reggat många .at beror nog på att det är enkelt att komma på snitziga subdomänsnamn t ex build.at/me eller eller som en riktigt sub. petterson.lives.at |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
men okej, jo nåt extra reklambrev är ju kanske inte så farligt.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
HIHI!! sen finns även min lilla sajt me ute i den stora rymden http://www.sidan.nu vi kör gratis rakt igenom utan några popus eller liknande.
Mvh //Stefan A |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Besöker jag din sida med Mozilla så dyker ingen sida upp alls, utan jag ser bara html-kod. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi har ingen popup på våran första sida längre ska jag säga, och har aldrig haft nån popup för nån som signar upp sig.
Angående Mozilla problemet så vet ja inte alls va de beror på, de har jag inte hört förut, de lär väl förmodligen vara nåt felkodat som jag får kolla igeom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat: