FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
ja får då inte upp nån popup. de var ett tag vi hade popup för att marknadsföra en kompis sida..
Angående att din sida blev bortplockad så berodde de på att du inte hade den länkad till en sida som fungerade. Annars tar vi aldrig bort sidor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
ni (du?) plockade ju precis bort koden för popupen som fanns på förstasidan?
oavsett om det var din "kompis" sida eller inte så var det ju ett popup-fönster som innehöll reklam för produkter(?) av något slag. Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
marcuss har så rätt
Följande kodsnutt som tidigare fanns i koden är nu bortplockad; Kod:
<script LANGUAGE="javascript"> function ny_sida_auto(url,width,height) { egenskaper="toolbar=no,location=yes,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes"; egenskaper+=",width="+width; egenskaper+=",height="+height; unik=new Date(); unik=unik.getSeconds()+"_"+unik.getMinutes()+"_"+unik.getHours(); window.open(url,unik,egenskaper); } adress="http://www.XXXXXXXXXX.com/?id=XX"; bredd=600; hojd=600; ny_sida_auto(adress,bredd,hojd); </SCRIPT> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
mina loggar bekräftar den kod som logifictive precis klistrade in.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Men suck! Jag skrev ju att jag inte LÄNGRE har kvar den...! tog ju bort den, eftersom vi aldrig kör me popup och min polare jag har sidan med hade lagt upp en. Däremot efter att jag hade tagit bort den så skrev du att du fick upp en igen.
frågor på de? Sen kan ja tillägga såhät i efterhand..Första gången när jag skrev att vi kör med popups så menade jag inte min första sida..utan om de som använder våran tjäns får nån slags popup eller banner eller lam HTML kod som TVINGAR dom att länka till våran sida..De var det jag disskuterade från början..Om vi har en reklam banner på www.sidan.nu eller om vi känner för att lägga upp en popup är inte hela världen, huvudsaken inte de som utnyttjar tjänsten ska bli tvingad att ha sånt skit på deras sidor.......Im out. suck |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Administratör
|
Kan passa på att tipsa om att anledningen till att ej dumt felsökande browsers (som t ex Mozilla) får HTML koden textat framför sig är att server headern säger "Content-Type: text/plain". Korrekta browsers (som t ex Mozilla) rendererar därmed på sådant sätt som passar typen. text/html ska typen vara för att renderas som HTML.
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
men cjb.net har även börjat köra med popup....
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |