FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Administratör
|
Min D-Link 624 la av helt och hållet. Ska beställa en ny jag med.
Har även en vanlig netgear-router som ej har någon trådlös del men den har även problem den med så jag är även skeptisk till netgear. Är 3com något att ha?
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
3Com´s OC (officeconnect) har alltid funkat lagomt bra tycker jag, men det är inte topp, däremot inte botten heller.
Många "routrar" kräver lite specifika inställningar, 99% av alla som har en trådlös ap eller "router" för den delen pluggar och kör och förstår inte varför det krånglar. De flesta går att optimera, och allt som går att optimera ska optimeras ![]() Det är inga problem att få en Dlink att fungera tillfredsställande med korrekt mjukvara och lite trixande i settings, om man har ett exemplar som inte lider av värmeproblem (vilket vanligen är orsaken till att dom hänger sig). Ställ den inte på stereon eller annan värmekälla utan öppet och fritt så den kan andas, jag har en Di624+ monterad högt på väggen om man ska surfa utomhus/altanen och den har funkat prima, inomhus kör jag en cisco (i lärande syfte, inte direkt optimalt om man bara vill de ska funka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är i behov av typ samma sak. Följande behöver jag:
Har BBB uppkoppling hemma, behöver kunna surfa från flera datorer på samma uppkoppling. Den skall kunna klara BÅDE trådlöst och vanligt med kabel, bör klara minst 3 kablar. Man skall kunna stänga av det trådlösa och endast köra på kapel vid behov. Vad rekommenderar ni? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
Finns på de flesta välsorterande datorbutikerna och varuhusen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
OT: Ni som har problem med att eran router kopplar ner eller går ner i hastighet kan ladda ner exempelvis Network Stumbler och kolla vilka nissar som kör trådlöst i er närhet. För mig så var det någon brud som körde på samma kanal som mig. Efter att jag ändrat channel i routern till en ledig så fungerar den mycket bättre (ca 1 nedkoppling varannan vecka).
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|