![]() |
Skall köpa ny router pga den jag har suger röööv. Är måttligt less på den nu. Den kopplar ner från nätet titt som tätt och bråkar rent allmänt med mig. Inte direkt användarvänlig heller....en Repotec WR1200 om det säger någon nått...finns typ inga nya drivers eller nått att ladda hem till den...så det får bli att köpa nytt.....ngn som har tips på en bra....måste ha minst 4 portar samt trådlös. minsta krav 11mbps...
Står o väger mellan D-link o netgear just nu..... |
D-Link kan du kasta i sjön med :)
|
DLink har funkat kanon för mig sen jag uppdaterade, innan så var trådlösa nätverket grymt ostabilt.
Skulle nog ändå satsa på Netgear. |
Har X antal Apple Airport Express på jobb... Funkar skitbra.. Dock finns det bara en port på dom :S
Iaf. Satsa på Netgear. D-Link suger. Deras support är värdelös. |
Citat:
|
Citat:
Som sagt, var som din tills jag fixade uppdatering. Nu var det länge sedan den tappade, peppar peppar. Av någon anledning kan jag dock inte skicka mail när jag är ansluten till trådlösa utan måste koppla in nätverkssladd varje gång jag ska skicka utåt :( |
Citat:
|
Jag har kört både dlink och netgear och båda har haft problem med tappade anslutningar etc. Otroligt att det ska vara så svårt att bygga en bra wireless-router, men det är väl svårare än man tror antar jag.
Just nu kör jag en dlink di-624 med senaste bios och den verkar faktiskt fungera sedan några månader tillbaka. |
Har DI-642+ och körde med gammal firmware (2.05) vilken uppgraderades till 2.07 efter att ha läst denna tråden. Kan inte säga att jag märkt någon skillnad ännu iom att felen med tappade ansluitningar inte märkts oftare än ett par gånger i veckan. Dock så resettades alla inställningarna i routern tvärt emot vad som stod i dokumentationen :/
|
Jag slog sönder min gamla d-link när jag fått nog av den ständigt kopplade ner och bytte ipadresser på klienterna, kör på en netgear wgt624 nu och är mycket nöjd.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson