FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Stefan, du behöver inte hitta andra vägar, jag köper den av dig om du kan visa 1500 unika...
/ Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Guest
|
Denna diskussion som det varit om detta domännamn har givit upphov till mer prat om namnet än nån annan statistik eller marknadsföringskampanj kan ge det, och ni kommer att fortsätta att prata om detta efter namnet är sålt. Tyvärr fungerar människan på det sättet. Loopia har använt samma metod för sina kampanjer dem har, dem vet att om folk pratar om kampanjen så nämns även företaget, och nu när ni alla pratat om deras prisdumpning är ett sätt att binda upp kunder, klart som korvspad att det är, det kallas för att vara strateg. Om ni vill kalla mig för strateg eller icke, ja, det är upp till vardera person. Statistik finns, anledningen till varför jag inte visar upp den är just detta att som företagare måste man tro på nåt nån annan inte tror på, när nån sa för 15 år sedan, "internet kommer att vara det största som finns när det gäller information och tjänster, och det kommer att finnas möjlighet att se film och ladda ner film från 'nätet' "
tror ni inte den killen fick samma blick som snubben som sade att jorden var rund och inte platt, vad jag menar att tror man på ide'n och använder sitt sunda förnuft så lyckas man. Sedan att nån besserwisser kommer att svara att jag har själv inget sunt förnuft("och du sade det själv"), det får jag ta. Poängen med att jag började denna tråd var för att få ett svar på en enkel fråga, är nån intresserad av att köpa en domännamn, sedan att det svävade ut till nån slags D uppsats i teoretisk filosofi får ju stå för er övriga. Så för att återgå till grundfrågan, finns det nån seriös, icke besserwisser, man eller kvinna som är intresserad av att köpa det domännamn som nämns vara till försäljning i början av denna tråd. Du som är intresserad kan skicka mig ett privat meddelande eller e-post meddelande så kan vi göra affär. Tänk på att du fått och kommer att få mycket mer uppmärksamhet och besökare efter denna försäljning då alla kommer att vara nyfikna vem som köpte siten och vad som hände med den efter köpet. /Stefan Hansson edit: stavfel, har tonkafingrar och råkade trycka ner flera tangenter. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Wow....(stående ovationer). Kom igen! Ingen här ville ha något annat än bekräftelse på den 1500 besökare i månaden.
Dessutom ger denna tråd kanske 20-60 unika besökare för din sida, inget annat. Kom inte med dumma undanflykter angående statistik - här på forumet sitter inga idioter direkt. Det är ju du som skriver en uppsats med ett enda syfte - att komm aundan. Du visar inte statistiken av en enda anledning - den stödjer inte ditt påstående angående de 1500! Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du hör efter om någon vill köpa domänet, skriver till Mats att den har 1500 unika besökare i ett PM. Det kommer ut i tråden och alla som är sugna på att köpa den vill bekräfta ditt påstående. Efter ett tag ber du wn ta bort den här tråden pga? Av ren automatik tänker man att han är en skojare. Den första uppfattningen jag fick av dig var att du troligtvis flaxat fram en siffra för att sälja den privat mer pm. Men dock inte lyckats så bra när du skrev att mats ville köpa den och han kom ut med besökarna du skrev i pmet. (Min åsikt och inte wns) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Snacka om hybris! ![]() Att dra paralleller med Internet och jorden rund/platt och sedan ha mage med att jämföra detta med ett tafatt försök att sälja ett domännamn med påhittad besöksstatistik. För en tid sedan hade vi ett liknande fall med great6.com här på forumet, det gick inget bra den gången heller... och vad jag förstår så ligger domänen fortfarande parkerad hos Loopia. Varför inte ge upp, och be om ursäkt? Du kallar det för "strateg", "företagande" och Gud vet vad. Jag kallar det för pinsamt och amatörmässigt. Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Administratör
|
Hehe Stefan är väl inte enda webmastern som kryddat på besökarantalet, jag har full respekt för hemside-ägare men när det kommer till besökarantal är det nästan så att salta på 100% är mer standard än inte.
Jag försvarar ingen, men en webmaster som räknar besökarantal med en icke publik räknare, tenderar att tänja lite på sanningen hehe. Har hittils inte stött på en enda som talat sanning. Nu är ju inte jag nån stjärna på att prognosera type-ins, men jag ifrågasätter starkt om den nämnda domänen får en enda besökare på en månad. 6 har ju inget med sex att göra i större delen av världen. Thomas
![]() |
Svara |
|
|