WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   xxxfilmer.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8382)

stefanhansson 2005-06-08 19:42

Hej

Säljes för 1500 SEK eller bud, och köparen står för ägarbytes avgiften.

/Stefan Hansson

kullervo 2005-06-08 23:22

Vad är det för avgift du snackar om? Det är ju du som står som ägare på domänen. Tar du ut en avgift eller? ;)

Edit: Kan ju förtydliga. Det kostar inget att peka om se-domäner.

b_andersson 2005-06-08 23:56

Citat:

Originally posted by kullervo@Jun 8 2005, 22:22
Vad är det för avgift du snackar om? Det är ju du som står som ägare på domänen. Tar du ut en avgift eller?
Edit: Kan ju förtydliga. Det kostar inget att peka om se-domäner.

En ompekning kostar inget nej, men om man köper domänen så kanske man vill göra ett ägarbyte vilket dom flesta ombud tar rätt bra betalt för.

Saxat från DinEgen.se:

I och med att en överlåtelse innebär mer omfattande arbete än med en nyregistrering, är kostnaden för en överlåtelse 400 kr exkl. moms (500 kr inkl. moms). I detta ingår en årsavgift till NIC-SE.

//Björn

daniel234 2005-06-09 08:30

Loopia ska väl vara bland de billigaste. Kostar 350 kr inkl. moms.

/Daniel

jimmie 2005-06-09 08:32

Hej, prata med mats på lastbryggan. Han är nog väldigt intresserad av en sådan här domän.

stefanhansson 2005-06-09 11:24

Citat:

Originally posted by jimmie@Jun 9 2005, 08:32
Hej, prata med mats på lastbryggan. Han är nog väldigt intresserad av en sådan här domän.
Skrivet och gjort :) Tack för tipset, hoppas Mats är intresserad. Tror helt klart hans verksamhet skulle kunna nyttja en sådan site som mirrorsite.

Mvh

Stefan Hansson

Mats 2005-06-09 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av stefanhansson
Citat:

Ursprungligen postat av jimmie

Skrivet och gjort Tack för tipset, hoppas Mats är intresserad. Tror helt klart hans verksamhet skulle kunna nyttja en sådan site som mirrorsite.

Mvh

Stefan Hansson

Om det är som du skrev i mejlet att den har 1500 unika besökare i månaden så är den självklart värd pengarna, se till att få upp en räknare och visa.
// Mats

Maccke 2005-06-09 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Mats
Citat:

Originally posted by -stefanhansson@Jun 9 2005, 10:24
Citat:

Ursprungligen postat av jimmie

Skrivet och gjort Tack för tipset, hoppas Mats är intresserad. Tror helt klart hans verksamhet skulle kunna nyttja en sådan site som mirrorsite.

Mvh

Stefan Hansson

Om det är som du skrev i mejlet att den har 1500 unika besökare i månaden så är den självklart värd pengarna, se till att få upp en räknare och visa.
// Mats

inte för att vara löjligt eller retligt, men 1500 unika i månaden, för ett domännamn som detta och utan någon egentlig sida uppe? :rolleyes:
Låter mer som önsketänkande.

Mats 2005-06-09 20:36

Citat:

inte för att vara löjligt eller retligt, men 1500 unika i månaden, för ett domännamn som detta och utan någon egentlig sida uppe? Låter mer som önsketänkande.
Skrev bara vad han nämde till mig i mejlet, har inte ens kollat om sidan var uppe eller inte. Självklart köper jag inte en "B-domän" för mer än registreringskostnaden om den inte har någon trafik. Skulle jag vara ute efter namnet hade jag registrerat xxxfilmer.com som är ledigt för 65kr. Just därför jag ville att han skulle visa upp lite stat.

// Mats

stefanhansson 2005-06-10 12:22

Statistiken är baserad på tidigare räknare som fanns på sidan, så visst kan det vara önsketänkande, men jag har inget behov att sälja till nån som inte känner nåt behov att köpa. Då får nån annan än Mats köpa den om denne vill. Önskar Mats lika mycket lycka till i fortsättning med sin verksamhet, Bara för att Mats sysslar med denna typ av verksamhet ska ju inte han bli nån syndabock i denna diskussion. Så Mats för offentlighetens ljus: Jag tog inte illa upp att du inte vill köpa detta domännamn som jag har till salu.

/Stefan Hansson

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson