FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Någon som har erfarenhet av www.kreditor.se? Vad har de för priser?
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Jag har arbetat på Acme i ca: 4 år, stor personal omsättning... om du räknar in säljkåren ja, men annars nej. Om du någongång har arbetade med försäljning eller varit ansvarig för säljare så vet du hur svårt det är att svårt ha kvar en säljare mer en år när det gäller telemarketing. Annars kan jag ju meddela dig att vi inom Administration, Ekonomi, IT, Inkassohandläggningen, Fakturahandläggningen samt Backoffice bara gjort av oss med två personer under två års tid. Det kanske är mycket om man är 5 anställda men vi är i dagsläget ca: 40 personer... Så stor omsättning av folk är det ju inte. När en av våra handläggare slutade, gick vi ut med brev till de kunder som hade personen ifråga som handläggare och berättade att hon slutat hos oss och att du som kund hos Acme får en ny handläggare! ? Svar på statusrapporten... Det tar dig som kund hos Acme ca: 1 min att få en statusrapport, man loggar in på online sidan och knappar in: Från datum - Till Datum och sedan på knappen kör och vips så har du en statusrapport i pdf på skärmen. Vet att du kanske inte har varit 100% nöjd med vårat samarbete, men jag tycker det är dåligt av dig att sprida missvisande information på webmasternetwork om Acme. Som sagt det är väldigt viktigt att läsa igenom avtal när man ingår ett samarbete annars kan det lätt bli missförstånd. Jag säger som jag alltid säger avtal är till för att lusläsas, inte bara skriva under! Hoppas du förstår vad jag menar! //Martin Kenving, Key Account Manager |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kommer att få min första utbetalning från dem på tisdag. Om den kommer som den ska (vilket jag tror på till 99%) är jag mycket nöjd med hela tjänsten. Fördelen du har med Kreditor är att de står för kreditrisken, vilket Acme inte gör. Fördelen med Acme är att du får pengarna inom 24 timmar. Men dem kan du som sagt behöva betala tillbaka om Acme inte lyckas driva in dem. Finns några få detaljer jag har saknat i systemet, men eftersom de är ganska nya på marknaden kommer de säkert att utvecklas under året. Är det något man saknar är det bara att säga till så ser dem över det. Jag fick bra hjälp av deras tekniker vid implementeringen. Trevlig personal har de också. Priset beror på hur mycket du säljer, hör av dig till Kreditor för prisuppgift. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kreditor låter ju intressant, men hur bra funkar det rent tekniskt? t.ex hur känslig är kreditkontrollen om stavning av adress osv? vilka krav ska uppfyllas?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Kunden är det viktigaste. Hur kunden uppfattar er kan vara hur övriga kunder uppfattar er också. Ett mer diplomatiskt och seriöst svar hade varit "Hej Jonny, det är tråkigt att höra att du inte var nöjd med vår service. Hör gärna av dig till mig på telefonnummer xxx så skall vi se om vi kan rätta till eventuella problem för vi arbetar givetvis i första hand för att tillfredsställa er kunder och era behov." Den typ av kommentar du skrev var nog skolexempel på mindre bra offentliga uttalanden. Tänkte du överhuvudtaget på antalet besökare här, samt att sakerna också loggas hos Google om man söker på ert namn? Om man är Key Account Manager borde vara vara såpass tränad så att man vet att man inte ber en kund hålla käften på ett offentligt forum på internet, annars har man inte några account i fortsättningen att vara manager för. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag tänkte precis detsamma som du faktist. ![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Systemet är inte jätte känsligt. Om man använder ett av sina mellannamn som tilltalsnamn t.ex. godkänner systemet det. Tror att ungefär 1 av 15-20 av mina kunder nekas för att det uppgett felaktig uppgift. Samtliga har gått tillbaka och korrigerat och blivit godkända direkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Systemet meddelar även VAD som är fel för kunden och inte bara "Något är fel...". Detta gäller både Kreditors och ACME's system. Vi håller på och utvärderar båda systemen. Både ACME + Kreditor har bra system (numera) och affärsidén med att automatisera fakturering för webbmiljö är briljant i mina ögon, hade dock gärna sett lägre kostnader från båda. ACME var såvitt jag vet först ut med sitt system, men Kreditor är mindre och erbjuder mer personlig service samt tar hela kreditrisken precis som någon här tidigare skrev, dock till en något högre marginalprocent. De erbjuder dock en lägre fast kostnad och förhoppningsvis tjänar man in procentskillnaden pga obefintlig kreditrisk. Jag ber att få återkomma i ämnet när vi gjort vidare tester och systemet/systemen rullat ett tag. Då kommer fakta presenteras, inte smutskastning av något av företagen då de båda ligger före de flesta andra kreditföretag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Om kreditor tar hela kredirisken så bör det väl finnas någon gräns på fakturabelopp? Eller gör dom en riktig kreditupplysning på kunden och sätter en individuell kreditgräns?
Skulle vara intressant att se vilka avgifter och begränsningar som gäller för både Acme och Kreditor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||