Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Fakturabetalning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-26, 19:31 #11
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar

Reg.datum: Jan 2005
Någon som har erfarenhet av www.kreditor.se? Vad har de för priser?
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-27, 11:39 #12
magzs avatar
magz magz är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
magz magz är inte uppkopplad
Nykomling
magzs avatar

Citat:
Originally posted by jonny@May 26 2005, 16:14
Jag har använt Acme för inkasso med slutsatsen att det inte är värt det. Det tar längre tid att försöka hålla ordning på vad de gör i enskilda ärenden än att hantera dem själv.

Under det år jag använt mig av ACME har jag defintivit förlorat på det hela. Det är stört omöjligt att få fram en statusrapport på aktuella ärenden. Dessutom verkar det vara hög personalomsättning, det dyker upp nya personer och gamla verkar försvinna utan information.
Hej Jonny, du verkar ha en förmåga att öppna munnen om saker du inte känner till så speciellt bra.
Jag har arbetat på Acme i ca: 4 år, stor personal omsättning... om du räknar in säljkåren ja, men annars nej.
Om du någongång har arbetade med försäljning eller varit ansvarig för säljare så vet du hur svårt det är att svårt ha kvar en säljare mer en år när det gäller telemarketing. Annars kan jag ju meddela dig att vi inom Administration, Ekonomi, IT, Inkassohandläggningen, Fakturahandläggningen samt Backoffice bara gjort av oss med två personer under två års tid. Det kanske är mycket om man är 5 anställda men vi är i dagsläget ca: 40 personer... Så stor omsättning av folk är det ju inte. När en av våra handläggare slutade, gick vi ut med brev till de kunder som hade personen ifråga som handläggare och berättade att hon slutat hos oss och att du som kund hos Acme får en ny handläggare! ?

Svar på statusrapporten... Det tar dig som kund hos Acme ca: 1 min att få en statusrapport, man loggar in på online sidan och knappar in: Från datum - Till Datum och sedan på knappen kör och vips så har du en statusrapport i pdf på skärmen.

Vet att du kanske inte har varit 100% nöjd med vårat samarbete, men jag tycker det är dåligt av dig att sprida missvisande information på webmasternetwork om Acme. Som sagt det är väldigt viktigt att läsa igenom avtal när man ingår ett samarbete annars kan det lätt bli missförstånd.

Jag säger som jag alltid säger avtal är till för att lusläsas, inte bara skriva under!

Hoppas du förstår vad jag menar!

//Martin Kenving, Key Account Manager
magz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-27, 14:15 #13
Ejerhed Ejerhed är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Medlem

Citat:
Originally posted by Webm@ster@May 26 2005, 19:31
Någon som har erfarenhet av www.kreditor.se? Vad har de för priser?
Jag har nyligen börjat använda Kreditor.

Kommer att få min första utbetalning från dem på tisdag. Om den kommer som den ska (vilket jag tror på till 99%) är jag mycket nöjd med hela tjänsten.

Fördelen du har med Kreditor är att de står för kreditrisken, vilket Acme inte gör.
Fördelen med Acme är att du får pengarna inom 24 timmar. Men dem kan du som sagt behöva betala tillbaka om Acme inte lyckas driva in dem.

Finns några få detaljer jag har saknat i systemet, men eftersom de är ganska nya på marknaden kommer de säkert att utvecklas under året. Är det något man saknar är det bara att säga till så ser dem över det.

Jag fick bra hjälp av deras tekniker vid implementeringen. Trevlig personal har de också.

Priset beror på hur mycket du säljer, hör av dig till Kreditor för prisuppgift.
Ejerhed är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-27, 18:32 #14
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Kreditor låter ju intressant, men hur bra funkar det rent tekniskt? t.ex hur känslig är kreditkontrollen om stavning av adress osv? vilka krav ska uppfyllas?
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-27, 21:57 #15
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av magz
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Jag har använt Acme för inkasso med slutsatsen att det inte är värt det. Det tar längre tid att försöka hålla ordning på vad de gör i enskilda ärenden än att hantera dem själv.

Under det år jag använt mig av ACME har jag defintivit förlorat på det hela. Det är stört omöjligt att få fram en statusrapport på aktuella ärenden. Dessutom verkar det vara hög personalomsättning, det dyker upp nya personer och gamla verkar försvinna utan information.
Hej Jonny, du verkar ha en förmåga att öppna munnen om saker du inte känner till så speciellt bra.
Jag har arbetat på Acme i ca: 4 år, stor personal omsättning... om du räknar in säljkåren ja, men annars nej.
Om du någongång har arbetade med försäljning eller varit ansvarig för säljare så vet du hur svårt det är att svårt ha kvar en säljare mer en år när det gäller telemarketing. Annars kan jag ju meddela dig att vi inom Administration, Ekonomi, IT, Inkassohandläggningen, Fakturahandläggningen samt Backoffice bara gjort av oss med två personer under två års tid. Det kanske är mycket om man är 5 anställda men vi är i dagsläget ca: 40 personer... Så stor omsättning av folk är det ju inte. När en av våra handläggare slutade, gick vi ut med brev till de kunder som hade personen ifråga som handläggare och berättade att hon slutat hos oss och att du som kund hos Acme får en ny handläggare! ?

Svar på statusrapporten... Det tar dig som kund hos Acme ca: 1 min att få en statusrapport, man loggar in på online sidan och knappar in: Från datum - Till Datum och sedan på knappen kör och vips så har du en statusrapport i pdf på skärmen.

Vet att du kanske inte har varit 100% nöjd med vårat samarbete, men jag tycker det är dåligt av dig att sprida missvisande information på webmasternetwork om Acme. Som sagt det är väldigt viktigt att läsa igenom avtal när man ingår ett samarbete annars kan det lätt bli missförstånd.

Jag säger som jag alltid säger avtal är till för att lusläsas, inte bara skriva under!

Hoppas du förstår vad jag menar!

//Martin Kenving, Key Account Manager
Grundläggande princip: Man säger inte åt kunder offentligt att de skall hålla käften. Man lyssnar istället på kundens synpunkter och åsikter.

Kunden är det viktigaste.

Hur kunden uppfattar er kan vara hur övriga kunder uppfattar er också.

Ett mer diplomatiskt och seriöst svar hade varit "Hej Jonny, det är tråkigt att höra att du inte var nöjd med vår service. Hör gärna av dig till mig på telefonnummer xxx så skall vi se om vi kan rätta till eventuella problem för vi arbetar givetvis i första hand för att tillfredsställa er kunder och era behov."

Den typ av kommentar du skrev var nog skolexempel på mindre bra offentliga uttalanden. Tänkte du överhuvudtaget på antalet besökare här, samt att sakerna också loggas hos Google om man söker på ert namn? Om man är Key Account Manager borde vara vara såpass tränad så att man vet att man inte ber en kund hålla käften på ett offentligt forum på internet, annars har man inte några account i fortsättningen att vara manager för.
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-28, 01:17 #16
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av hedberg
Grundläggande princip: Man säger inte åt kunder offentligt att de skall hålla käften.

Jag tänkte precis detsamma som du faktist.

Citat:
Ursprungligen postat av magz
Jag säger som jag alltid säger avtal är till för att lusläsas, inte bara skriva under
Hoppas du förstår vad jag menar
Min första tanke var att jonny genom sitt inlägg bröt någon punkt i avtalet som de nu hotar att vedergälla. Men det var kanske inte så det var menat får vi väl hoppas.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-28, 16:47 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Bitbull@May 27 2005, 18:32
Kreditor låter ju intressant, men hur bra funkar det rent tekniskt? t.ex hur känslig är kreditkontrollen om stavning av adress osv? vilka krav ska uppfyllas?
Om kunden skriver in en ”felaktig” uppgift får kunden ett felmeddelande och det är lätt för kunden att gå tillbaka och ändra.

Systemet är inte jätte känsligt. Om man använder ett av sina mellannamn som tilltalsnamn t.ex. godkänner systemet det.

Tror att ungefär 1 av 15-20 av mina kunder nekas för att det uppgett felaktig uppgift. Samtliga har gått tillbaka och korrigerat och blivit godkända direkt.
Ejerhed är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-28, 17:19 #18
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare

Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar

Citat:
Originally posted by pereje@May 28 2005, 15:47
Systemet är inte jätte känsligt. Om man använder ett av sina mellannamn som tilltalsnamn t.ex. godkänner systemet det.

Tror att ungefär 1 av 15-20 av mina kunder nekas för att det uppgett felaktig uppgift. Samtliga har gått tillbaka och korrigerat och blivit godkända direkt.
Precis, gäller bara att ha med en länk tillbaka till kunduppgifterna så kunden snabbt och enkelt kan ändra sina uppgifter.
Systemet meddelar även VAD som är fel för kunden och inte bara "Något är fel...". Detta gäller både Kreditors och ACME's system.

Vi håller på och utvärderar båda systemen. Både ACME + Kreditor har bra system (numera) och affärsidén med att automatisera fakturering för webbmiljö är briljant i mina ögon, hade dock gärna sett lägre kostnader från båda.

ACME var såvitt jag vet först ut med sitt system, men Kreditor är mindre och erbjuder mer personlig service samt tar hela kreditrisken precis som någon här tidigare skrev, dock till en något högre marginalprocent. De erbjuder dock en lägre fast kostnad och förhoppningsvis tjänar man in procentskillnaden pga obefintlig kreditrisk.

Jag ber att få återkomma i ämnet när vi gjort vidare tester och systemet/systemen rullat ett tag.
Då kommer fakta presenteras, inte smutskastning av något av företagen då de båda ligger före de flesta andra kreditföretag.
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-28, 18:28 #19
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Om kreditor tar hela kredirisken så bör det väl finnas någon gräns på fakturabelopp? Eller gör dom en riktig kreditupplysning på kunden och sätter en individuell kreditgräns?

Skulle vara intressant att se vilka avgifter och begränsningar som gäller för både Acme och Kreditor
JohanH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 04:40 #20
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by Starweb@May 28 2005, 16:19
Vi håller på och utvärderar båda systemen. Både ACME + Kreditor har bra system (numera) och affärsidén med att automatisera fakturering för webbmiljö är briljant i mina ögon, hade dock gärna sett lägre kostnader från båda.

Jag ber att få återkomma i ämnet när vi gjort vidare tester och systemet/systemen rullat ett tag.
Då kommer fakta presenteras, inte smutskastning av något av företagen då de båda ligger före de flesta andra kreditföretag.
Detta är vi intresserade av....
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017