FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har inget emot reklam på en hemsida, men jag kan samtidigt bli förbannad på hur den är utformad. Pop-upper har en hög förbannad-nivå. Likaså reklam som har långa laddtider och alla dessa blinkande banners. Så dessa stoppar jag gärna. Nu försöker aftonbladet.se råda bot på detta genom att länkar först går via en reklamsida. Fint gör det. Min enda reaktion blir att jag så småning om slutar besöka aftonbladet.se. Dessutom blir denna form av reklam mer en antireklam. Företag som är så pass osmakliga att de väljer att "störa" presumtiva kunder med pop-up-reklam blir företag som hamnar långt ner på min lista över presumtiva inköpsställen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Egentligen tycker jag att det är rätt dåligt att adblock-liknande tjänster utvecklas. Det bör istället regleras med metoden:
- Irriterande annonser > Hög förbannad-nivå > Mindre konkurrenskraftig sida. > Besökarrna tenderar att övergå expressen.se istället för aftonbladet.se. - Bra utformade annonser > Tjänsten får leva kvar. Adblocks är som att ta innehållet utan att betala för sig. Popupblockers kan vara praktiska för besökaren, men de flesta företag är dock nu överens om att popups upplevs som ett väldigt dåligt element. Skapar ett företag en sida med ett visst innehåll som är intressant, men sedan lägger in en dum popup som dyker upp hela tiden... ja då är det bara för en konkurrent att skapa en likvärdig sida utan popupen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Själv använder jag Adblock för att slippa all reklam. Däremot har jag valt att inte blocka Adsense eftersom jag inte tycker Adsense-reklam stör mig. På samma sätt som de stora annonsföretagen blir smartare så kommer Adblock med all sannolikhet att även den bli bättre. Snackas om att det ska använda sig av bayesian filter och på så sätt lära sig vad som är reklam och vad som inte är reklam. Finns även extensions till Firefox som blockar bilder med anledning av deras storlek och jag tror även det kommer komma till Adblock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Länge leve textannonser =)
(kör själv adsense ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det någon statistik på hur många som använder sig av någon typ av "AdBlocker" att få tag på?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om jag bara kunde blocka alla reklam som körs som flash och popups skulle jag vara nöjd. Jag förstår inte varför ni som använder adblocker stör er på statiska bilder och textannonser?
Att aftonbladets skrikande flashannonser är jobbiga fattar ju vem som helst, men varför blockera allt? Tittar ni bort när ser H&M-reklam på stan också? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Textannonser har jag inget emot. Egentligen inte heller stillbildsannonser, så de låter jag vara kvar. Jag kör Firefox. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|