FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vad tycker ni om frontpage? Positivt negativt?
Går det göra något vettigt i detta program eller är det bara massa skit som läggs in från M$ håll? Vill gärna ha mer information. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Enligt min åsikt blir det en massa skräp i koden, och den blir långt ifrån optimal. Jag föredrar att göra koden för hand (en bidragande orsak är också att jag använder mig av php).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ANvänder det ibland för att göra små saker då jag inte orkar koda :)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag använder Frontpage men kodar allt för hand i det. Använder WS_FTP för att ladda upp allt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
SKa man nödvändigtvis använda sig av något liknande program som FrontPage så tycker jag att Macromedia Dreamweaver, Adobe GoLive + en hög med andra program slår FrontPage på fingrarna.
Har iofs aldrig testat FrontPage 2003 än. Tidigare versioner tycker jag dock inte är något att ha i jämförelse med andra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har kört Macromedia Dreamweaver i 4 år nu och kan bara säga att det är helt underbart. Den kostar visserligen en ordentlig slant men är väl värd pengarna. Nja, kanske inte om det bara ska användas för en personlig hemsida men ändå. :) Lite trist att den pajar xml filer när de öppnas i programmet, fast det kanske bara är jag som gör fel...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tack. Detta hade jag väntat mig. Nu får du posta här (du vet att jag menar dig....)
Jag visste att det skulle bli såhär! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Om man inte har kunskaper i html förut så tycker jag FP är ett utmärkt verktyg att lära sig. Man skriver i princip som i en ordbehandlare och ser hur koden ändras. Likt ahh nu när jag ändrade till gul bakgrund ändrades <body> till <body bgcolor="#FFFF00">
![]() Själv använder jag FP till i princip allt jag gör som inte är en standard standartaggat som <a> och <body> som jag lyckats lära mej utantill hehe. Visst duktiga htmlknackare gör det bättre, men htmlkoden som FP skapar tror jag duger för många. Kod:
<h1 align="center">Rubrik</h1> Att kunna hantera FP hyffsat är ju också en fördel när man skall beskriva för en "riktig" htmlkodare hur man vill ha det upplagt. Ett exempel säger ju mer än ord. Jag ser även fördelen att ha lite koll när jag köper in duktiga designers. Nån här som tycker FP duger till vissa saker? Själv tycker jag det duger till det mesta innan man sett att projektet funkar. Thomas
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Thomas, har du använt FP till någon sajt som du kan berätta om ;)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
VIP
|
Jag tycker FP är betydligt mer användarvänligt och snabbare än Dreamweaver. Kan bero på att jag använt FP mer :) Jag använder dock mest texteditorer numera, men ska jag skapa nåt väldigt enkelt där koden är ointressant, så åker FP fram!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|