FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
De är nöjda så länge du har ett opt in-nyhetsbrev. Vad de vill är att du levererar en lista på dina användare med e-postadress och i framtiden skickar dem uppgifter om nyregistreringar direkt när de sker. De spammar sedan användaren.
Min kontakt påpekade glatt att man inte själv kommer förknippas med utskicket "så det behöver du inte vara orolig för, utskicket kommer från mailPepper". Användarna kan sedan opta ut från spammet. Den vinst som "ditt" spam levererar delar adPepper med sig av till dig. Det här är emot allt jag känner och tror på så naturligtvis gick jag inte med på det. Mitt användaravtal är tydlig på den punkten, jag tänker inte bidra till att mina användare får spam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
VIP
|
Det jag diskuterade med dem är att användaren aktivt får välja om de vill ha "erbjudanden" ifrån sidan när de registrerar sig ( i en extra kryssruta ). I detta fall skulle jag inte vilja definiera det som spam, eftersom användaren har gjort ett aktivt val och när som helst kan avsluta det hela?
Definitionen av Spam är väl "massutskick av obeställd reklam". Att vara emot spam, borde inte ta bort möjligheten att göra reklamutskick över huvudtaget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det någon som har erfarenhet av någon av deras konkurrenter/kollegor, exempelvis Adlink, Advertising.com eller Hi-media?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi har haft ganska goda erfarenheter av Ad pepper. Höga ersättningar
för vissa kampanjer baserat på visningar inte klick. Kör även Advertising.com som fungerar bra men inte gett så mycket pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har väl mest positiva saker att säga om adpepper. Har gett en hel del inkomster. Däremot är det svårt att få respons på mail och klick/lead-rapporteringen är upp till 7-10 dagar sen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag rekommenderar att du kör med Google AdSense i del fall du tycker att din sida är för liten eller har för få besökare för att locka andra nätverk. Det har funkat utomordentligt för min lilla sida och jag vågar tro att det kommer funka ganska bra för dig med! :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har mycket bra erfarenheter av Adpepper, kampanjerna de kör ger mycket pengar, bannerannonserna gav inte så mycket men å andra sidan har jag gärna reklam för de företag som annonsera via Adpepper, världsledande företag inom olika generer.
Men som sagt krävs att websidan är hyfsat stor för du skall få kontrakt med dem.. Om du har möjlighet att få det, pröva dem det lönar sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
Nån som har några exemepl på kampanjer om rullar på AdPepper nu?
Låter ju som dom funkar bättre nu. Thomas
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
Boxman_20050103 Kampanjperiod: 03-01-2005 – 31-12-2005 Boxman är tillbaka - hyr så mycket DVD du vill från 3:- per dag. Toppfilm på köpet! Telia SE Kampanjperiod: 15-12-2004 – 31-12-2005 Få nya Sony Ericsson K500i och ett Hemmabiopaket från Thompson för 0:- vid tecknande av mobilabonnemang från Telia. INT Ciao Survey SE Kampanjperiod: 08-12-2004 – 15-01-2005 Få betalt för att delta i marknadsundersökningar på Internet. Registrera dig nu och var med i den stora utlottningen av en 20 gb iPod! Vagabond Kampanjperiod: 29-11-2004 – 29-11-2005 4 nr av resemagasinet Vagabond för endast 99:- (45% rabatt mot ordinarie pris, man sparar 81:-) PFA_20041116 Kampanjperiod: 16-11-2004 – 31-12-2005 PC för Alla - den begripliga datortidningen. 6 nummer plus pocketbok för endast 199:- (man sparar 258:-) Phonezone_20041117 Kampanjperiod: 16-11-2004 – 31-12-2005 PhoneZone gratis till mobilen! Gratis mobilspel och roliga tävlingar. En riktig volymkampanj som vi har höga förhoppningar för. Bonnier_III_SE_NationalGeographic Kampanjperiod: 05-10-2004 – 31-12-2005 Prenumerera på NATIONAL GEOGRAPHIC och få de 2 senaste numrena och en trådlös inne- och utetermometer för endast 29:50 kr. + porto och exp.avgift 19:50 kr. Barnfonden SE Kampanjperiod: 05-10-2004 – 31-12-2005 Bli fadder - som fadder i Barnfonden får du: - Information och foto på ditt fadderbarn - Möjlighet att brevväxla med barnet - En årlig rapport om barnets framsteg - Barnfondens tidning Pusselbiten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
AdPepper har idag lagt upp en kampanj från "Digitalfoto för alla" där man betalar 25 kr/avslut.
Advertisning.com har samma kampanj med samma grafik där betalar dom 51 kr/avslut. Över 100% skillnad i ersättning. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|