WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   AdPepper (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1344)

Johan 2004-01-27 20:07

Är det någon här som har erfarenheter av AdPepper för svenska sidor? Vad de betalar mm.?

Thomas 2004-01-27 20:40

Jepp körde deras kampanjer för nåt drygt år sedan på en av mina sidor, popback & uppgöret var baserat på lead.

Fick första avstämningen efter 2 månader, samma dag plockade jag bort koden, det säger väl i princip vad jag har för erfarenhet.

Rent beloppmässigt kan man väl likna dem med TD för avslut, fast produkterna är mer svårsålda.

WN

David 2004-01-27 20:42

Har dålig erfarenhet. Vi kom aldrig ens igång med att leverera utrymme åt adPepper fast det var på gång i ungefär fem månader. Jag tog första kontakten och utmanade dem att generera mer intäkter åt oss än vad Advertising.com gör. En snubbe från adPepper ringer upp och säger att javisst det är de intresserade av att göra och allt lät jättebra.

Sen började den stora väntan och efter en sväng med slumpmässigt (felaktigt) utvalda annonser som inte gav någon intäkt hände aldrig något mer fast jag hörde av mig illafall någon gång i månaden och han hävdade att det skulle fixa sig snart.

Suck.

Men men, nu har jag inga annonser längre och tjänar mycket mer pengar.

Christian O 2004-01-27 23:45

Körde för ca ett år sedan aktivt med en kampanj där man skulle kunna vinna en bil. Dealen var att jag skulle få en viss procentsats av intäkten från alla tävlingsdeltagare (man var tvungna att tacka ja till reklam för att få tävla). Jag har inte hört av dem en enda gång sen dess. Har mailat flera gånger utan att få svar. Otroligt dåligt!

tdh 2004-01-28 00:21

Fyller på med att berätta att vi visserligen fick betalt varje gång, men det dröjde fyra månader och medförde bara mer strul. Nej, känns inte seriösa alls.

Johan 2004-01-28 02:38

Okej. Jag ska träffa dem i veckan, men det börjar kännas lite tveksamt...
Å andra sidan har jag inga direkt alternativa intäkter att tala om på sidan i fråga. Advertising.com är inte intresserade. Finns det egentligen några bättre alternativ på annonsnätverk eller är de alltså till och med i klass med TradeDoubler?

Känns som om den svenska marknaden är väldigt begränsad :(

Tittar man på deras sajt (http://62.146.141.23/sat_ratecards/se/liste.htm) så verkar de ju samarbeta med en del stora sidor?

David 2004-01-28 12:27

De kommer med stor sannolikhet vilja ha dig med på mailPepper, dvs köpa ditt kundregister/medlemsregister el. dyl för att spamma dem. Motstå frestelsen, det gör ingen glad.

tdh 2004-01-28 14:22

Adlink är kanske ett alternativ? Har ingen aning, ingen erfarenhet av dem.

Johan 2004-01-28 14:51

Citat:

Originally posted by tdh@Jan 28 2004, 12:22
Adlink är kanske ett alternativ? Har ingen aning, ingen erfarenhet av dem.
De verkar extremt svåra att bli accepterade av. Har varit i kontakt med en person där till och från för att hålla mig uppdaterad kring om de är intresserade, men hela tiden fått nej försök senare tillbaka. Nu var det nåt år sen sist jag försökte i och för sig.

Johan 2004-01-29 14:49

Citat:

Originally posted by Doje@Jan 28 2004, 10:27
De kommer med stor sannolikhet vilja ha dig med på mailPepper, dvs köpa ditt kundregister/medlemsregister el. dyl för att spamma dem. Motstå frestelsen, det gör ingen glad.
Tyckte detta med mailPepper lät mest intressant :) Men det handlade ju inte precis om att sälja ett kundregister utan om opt-in reklam? Ersättningen verkade helt okej, har du testat det?

I övrigt tyckte jag de lät ärliga kring möjligheten att tjäna pengar i det vanliga nätverket (att det funkade bra som komplement till egen försäljning och CPM mest gick till stora sajter som Aftonbladet mm) mest leads och de sa att det kommer ta 1-2 månader innan det går att få en uppfattning om inkomsterna där. Dock mer o mer CPM jämfört med tidigare år. De verkade själva pusha mest för just mail-delen dock.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson