Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Affiliate lånesajter i 30 + filtret (?)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-25, 01:29 #11
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Citat:
Ursprungligen postat av Paginas Jakobsson
Jag påstod inte att det var väldigt mycket för Google. Men jag vet annonschefer på en normalstora dagstidningar/magasin som skulle kissa ner sig för en halv miljon från en kund i synnerhet om denne kommer från en klarblå himmel utan införsäljning. Summan avser alltså Google Adwods för den svenska marknaden.
Absolut. Men att jämföra en normalstor dagstidning med Google är som att jämföra ett sandkorn med ett berg.

Angående det du skrev tidigare så biter inte Google den hand som föder dem när de rensar ut MFA-sidor ur serpsen. Det är deras annonsörer som föder dem och annonsörerna vill få kvalitativ trafik. Googles aktieägare är nog nöjda så länge som annonsörerna är nöjda och kulorna fortsätter att rulla in. I det stora hela så spelar det inte heller någon roll om Google rensar ut en sida med adsense från serpsen. Den blir ändå ersatt av en annan sida som även den har adsense. Vill man gräva ännu djupare så är det till sist den vanliga surfarens upplevelse som blir avgörande. Så länge surfaren gillar Googles sökresultat så kommer framgångssagan att fortsätta. Själv kan jag inte påstå att jag tycker att Google blivit sämre sedan din sida hamnade i 30+ filtret. Jag kan inte säga att jag märkt någon skillnad .

Jag försöker inte vara taskig eller dryg. Jag menar bara att man som webmaster ofta överskattar sin egen betydelse. Ingen förutom du bryr sig om hur du rankar. Detsamma gäller naturligtvis mig och mina sidor. Jag säg inte heller att man bör acceptera orättvisor eller att man bara ska strunta i det. Men för att förstå Google så måste man inse hur liten och obetydlig man själv är i sammanhanget.

Kontakta Google och kolla om du kan få en kontaktperson. Får du en sådan så är du inte längre lika osynlig.
Jag vet inte om du missade att jag även är annonsör för den aktuella sajten. En sajt som hamnar i 30+ filtret riskerar att bli olönsam och då förlorar Google också det ägaren tänkt plöja in via Adwords för att marknadsföra sajten. De pengarna är då borta för alltid. Dvs, från Googles "ideella" läger är det en medveten åtgärd som missgynnar aktieägarna åtminstone på kort sikt.

Jag förstår inte riktigt vad du vill säga med citat ...
"Det är deras annonsörer som föder dem och annonsörerna vill få kvalitativ trafik."
Att en sajt hamnat i 30+ filtret har inget att göra med kvaliten på trafiken. Adsense-klicken betalar fortfarande bra, vilket är ett tecken på att annonsörernas annonser på sajten når målgruppen.

I övrigt är inte Googles affärsidé hållbar i längden. Till slut vinner mammon och det är början på slutet.

Lika galet blir det när en chefredaktör också är vd. Uppdragen krockar och oberoendet får vika för kapitalet.

Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-26, 00:38 #12
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag har ingen aning om kvaliteten på din sida, men om det finns för mycket skräpträffar i SERPen när jag som användare söker, så slutar jag förr eller senare att använda Google som sökmotor.

På sikt är det ett större hot, än att de förlorar dig som adwords-kund, så både jag som användare och aktieägarna blir glada.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-27, 15:19 #13
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Jul 26 2009, 00:38
Jag har ingen aning om kvaliteten på din sida, men om det finns för mycket skräpträffar i SERPen när jag som användare söker, så slutar jag förr eller senare att använda Google som sökmotor.

På sikt är det ett större hot, än att de förlorar dig som adwords-kund, så både jag som användare och aktieägarna blir glada.
Jag förstår precis vad du menar.
Det var ju inte så länge sedan (kanske förekommer det fortfarande) när de tre första träffarna gick till porrsidor men miljarder pop-upp fönster vad man än sökte på.
Nuförtiden tycker jag den största störningen är texten under rubriken i sökresultaten. Ofta oerhört ostrukturerat och/eller spammigt.
En bra Adwords-annons är ofta mer tilltalande. Den beskriver - om den är rätt gjord - exakt vad som finns bakom länken. Ofta känns det därför bättre att surfa vidare via en sådan i synnerhet om jag ute efter något kommersiellt. Helt fel blir det dock vid sökning efter information eller något som man vill ha gratis.

Nej, den aktuella siten gav inga skräpträffar i serpen (dock ostrukturerad text ibland, som jag beskriver ovan, trots en hygglig description-meta). Den är inte särskilt hårt seo-optimerad och hade bara bra placeringar på några enstaka sökord.
Oläst 2009-07-27, 20:20 #14
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
En MFA-sida till som inte rankar så högt som ägaren vill. Intresseklubben noterar.

Edit: Lägg ut din sida här så kan vi avgöra om den är värd nedgraderingen. Spärren släpper efter tre månader, det vet du om väl?
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-28, 09:44 #15
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Magnus_A@Jul 27 2009, 20:20
En MFA-sida till som inte rankar så högt som ägaren vill. Intresseklubben noterar.

Edit: Lägg ut din sida här så kan vi avgöra om den är värd nedgraderingen. Spärren släpper efter tre månader, det vet du om väl?
Men snälla Magnus följ tråden.
Sidan har hamnat i 30 + filtret efter över ett år med oförändrad SEO och bra placeringar i serpen och jag funderade på anledningen till detta.
Jag är knappast chockad.
Raljera kan du göra på SEO-forum alias "klubben för 10 medlemmars inbördes beundran"
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017