FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du vill säga med citat ... "Det är deras annonsörer som föder dem och annonsörerna vill få kvalitativ trafik." Att en sajt hamnat i 30+ filtret har inget att göra med kvaliten på trafiken. Adsense-klicken betalar fortfarande bra, vilket är ett tecken på att annonsörernas annonser på sajten når målgruppen. I övrigt är inte Googles affärsidé hållbar i längden. Till slut vinner mammon och det är början på slutet. Lika galet blir det när en chefredaktör också är vd. Uppdragen krockar och oberoendet får vika för kapitalet. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har ingen aning om kvaliteten på din sida, men om det finns för mycket skräpträffar i SERPen när jag som användare söker, så slutar jag förr eller senare att använda Google som sökmotor.
På sikt är det ett större hot, än att de förlorar dig som adwords-kund, så både jag som användare och aktieägarna blir glada. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det var ju inte så länge sedan (kanske förekommer det fortfarande) när de tre första träffarna gick till porrsidor men miljarder pop-upp fönster vad man än sökte på. Nuförtiden tycker jag den största störningen är texten under rubriken i sökresultaten. Ofta oerhört ostrukturerat och/eller spammigt. En bra Adwords-annons är ofta mer tilltalande. Den beskriver - om den är rätt gjord - exakt vad som finns bakom länken. Ofta känns det därför bättre att surfa vidare via en sådan i synnerhet om jag ute efter något kommersiellt. Helt fel blir det dock vid sökning efter information eller något som man vill ha gratis. Nej, den aktuella siten gav inga skräpträffar i serpen (dock ostrukturerad text ibland, som jag beskriver ovan, trots en hygglig description-meta). Den är inte särskilt hårt seo-optimerad och hade bara bra placeringar på några enstaka sökord. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En MFA-sida till som inte rankar så högt som ägaren vill. Intresseklubben noterar.
Edit: Lägg ut din sida här så kan vi avgöra om den är värd nedgraderingen. Spärren släpper efter tre månader, det vet du om väl? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sidan har hamnat i 30 + filtret efter över ett år med oförändrad SEO och bra placeringar i serpen och jag funderade på anledningen till detta. Jag är knappast chockad. Raljera kan du göra på SEO-forum alias "klubben för 10 medlemmars inbördes beundran" |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|