FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Fråga; jag använder en dator som endast har 16gb ssd (Eee Pc 901 GO, fantastisk maskin), hur går det då till om jag uppgraderar till ett 50gb konto om nu alla filer samtidigt sparas lokalt på min dator? Är inte detta lite av nackdelen med dropbox och idén med hårddisk på nätet? Jag vill ju liksom slippa att dessa filer tar upp en massa utrymme på min dator eller har jag missuppfattat det hela?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst kan det ses som en nackdel men det är inte riktigt vad Dropbox är till för. Tanken är att man ska synka sina filer samtidigt som det sparas en (eller flera) kopior online.
Jag har själv kört pro-versionen (50gb) i snart 6 månader och har alla mina arbetsfiler i den mappen som jag jobbar mot direkt. Så fort jag sparar ett dokument kan jag lugnt luta mig tillbaka och vara säker på att mina arbetsfiler är uppdaterade både på min stationära och min laptop, samtidigt som jag kan komma åt dem via web-interfacet vart jag än är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste man öppna portar i routern?
Jag får (precis som förra gången jag snabbt provade) connection error och den vill att jag ska göra proxyinställningar. Om jag ändrar från autodetext till no proxy el likn låser den sig bara när jag väljer "reconnect now". Med andra ord fungerar det inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Får man inte editera sina inlägg efter en viss tid? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det stæmmer, det ær en time limit på att editera.
det finns också ett program du ska kunna anvænda som proxy-hjælp om du inte får det till. Det kræver dock att du laddar ner Phyton. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har en standardinstallation av Vista Home och en vanlig Alltele/TDC-router (vilket märke det nu kan vara). Ska det inte bara vara att tuta och köra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
alltele? kom routern med abonemanget? isf har du nog problemet där, du får nog se över hur den är configurerad. jag kan fe.x inte köra det på jobbet eftersom vi kör genom en viss sorts proxy.. men på min egen pc fungerar det fint.. och på min mac..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Novocain är alltså min användare också (jagfick en ny med mitt namn) och hade visst novocain kvar i Cache för inloggningen. My bad
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med om alla dropbox fördelar
men den har några nackdelar som gör att jag använder Sugarsync som komplement (notera inte ersättare) 1. Arkiv, dvs att man inte har filerna på sin dator eller mobil utan endast på utrymmet uppe i molnen. Smidigt när utrymmet är begränsat eller för doc som inte ska kunna förändras av misstag Man få med andra ord ner en kopia. 2. Kunna synka mappar som ligger var som på datorn, dvs inte behöva ha dem i en särskild mapp. Sugarsyncs nackdel - det finns ännu ingen Linux app Annars har den det mesta som Dropbox har förutom ovan Nu vet jag inte om detta är mot reglerna, dvs att lägga upp en ref-länk. Men jag gör det mindre för att själv få utrymme utan med för att om man reggar börjar använda Sugarsync före 15 juli får man 500 MB extra på gratiskonto (annars 2 GB) och 10 GB extra på betalkonton. Man kan med andra ord få en hel del gratis och det tycker jag vore synd att folk inte fick som är intresserade av att testa. Så vill man ha extra referralutrymme är min ref: https://www.sugarsync.com/referral?rf=cow47rvyi9s23 annars https://www.sugarsync.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är väl möjligt att använda Dropbox med symboliska länkar för att undvika attt den sparar filerna lokalt?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|