![]() |
Antar att det är rätt old och att många av er redan använder det, jag upptäckte dock precis DropBox, sjukt nice tjänst :)
Så till er som inte har det redan, ta en titt! Ni som redan använder det, har ni tips på andra som är bättre eller är DropBox no1? Lite info från webbsnack.se Och nej, jag gör inte reklam för FredrikNas, tänkte bara ge honom lite cred då han tipsade mig :) |
Citat:
Finns sjukt coola grejjer man kan göra med det, jag har exempelvis Dropbox på både min dator och min seedbox och en mapp som scannas av på Seedboxen av min torrentklient. Bara att lägga torrenter i min Dropbox och de börjar tanka direkt! |
Skulle inte klara mig utan Dropbox.
|
Låter sjukt smidigt KarlRoos!
|
Mycket bra ja. Synkroniserar bla. min KeePass-databas.
|
Vad skiljer sig Dropbox mot t ex en SMB-share med HTTP-åtkomst på t ex en specifik mapp?
|
Eliasson:
Det är gratis (att införskaffa) du behöver ingen kunskap för att sätta upp det, alla kan använda det. Det är alltid tillgängligt. Det är gratis (att använda, gentemot fe.x ström, server etc) |
Dessutom finns det möjlighet att återskapa ett antal versioner av varje fil, har för mig det sparas tre olika versioner av varje fil. Perfekt om man råkar ta bort något eller behöver återskapa en tidigare version av en fil.
|
Citat:
Central vs. distribuerad. |
Mjo jag blev faktiskt väldigt imponerad, överväger ett pro konto med.
Btw, jag vill också tipsa om Xmarks (F.d Foxmarks) för er som inte har sett det, det är en lite app för de allra flesta webbläsar (chrome, firefox safari och explorer) som låter dig synkronisera dina bokmärken och dess struktur mellan alla datorer du använder, via en webbtjänst. Naturligtvis helt gratis. Använder du firefox, så kan du också synkronisera dina lösenord för alla webbsidor. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson