FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
mao, kanske inte just nu, men det är inte omöjligt att det kommer att hända. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Själv har jag börjat testa att söka på andra sökmotorer än Google, men fick så otroligt mycket sämre sökresultat att jag gav upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag tror att Google är såpass smarta när dom utvecklar ett sånt här system att att dom har räknat med sådana tilltag och har varningsflaggor för det. Om du skulle bli påkommen så lär din site bli svartlistad. Sen så finns det alltid 3:e part och hackers mm mm som man kanske kan använda sig av men det är nog verkligen undantagsfall... /Ziggy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
OM du spär ut dessa siffror till användare så förstår du själv att dom övriga sökmotorerna, förutom Google, kan ge dig en j-a massa trafik. Detta enbart i USA. Om du har en internationell marknad så borde du i alla fall ha koll på dem 4 största jättarna, även om Google växer och växer och tar marknadsandelar. Om du har Sverige och norden som marknad så lägg givetvis krutet på Google, senaste siffran jag fick från ett seminarium förra månaden var att google hade ca 93% av söken i Sverige, men det skadar aldrig att ligga bra till bland dom övriga - speciellt inte när microsoft och google bråkar angående Yahoo. Man vet aldrig vad som kan hända. Summa summarum, i Sverige så är Google störst utan konkurrens. I övriga världen är dom jättestora, men det finns även plats för övriga sökmotorer. Mvh /Ziggy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Svarstider beroende på vart servern står i förhållande till besökaren känns däremot som av väldigt liten betydelse när innehållet ger avsevärt mycket större variabler. En sida i Sverige med mycket grafik och javascript mot en smal sida med nästan uteslutande text på andra sidan jorden skulle knappast komma högre upp på grund av svarstiderna... Dessutom verkar QS bara gälla landningssidor för adsense och det styr bara hur dina adsense sidor visas och enligt vad jag förstår kan det betyda högre priser för dina sökord, men det kanske finns andra belägg för att det gäller generellt i googles sökalgoritmer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vadå är det verkligen så dyrt? kollade på dedikerade servrar hos några webbhotell och jag tyckte inte det var speciellt dyrt...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|