Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dustin = klantarslen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-25, 19:28 #11
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Varför inte bara ringa supporten och upplysa dem om felet? Skippa attityden, jag tror inte att du får ut något mer av det att ryta åt någon som inte ens har packat din försändelse och den som tar emot samtalet blir nog inte mer vänligt inställd till dig.

Med lite vänlighet kan man komma långt, serru.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-25, 19:28 #12
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Men herregud, alla kan väl göra fel, det som är relevant är ju hur man haterar DOM, jag låter det vara osagt vad som hänt i det här fallet, men väldigt ofta så får ju dessutom "butikerna" felaktiga uppgifter från tillverkare och distributörer.

Citat:
Originally posted by Adestro@May 25 2009, 19:24
(Olympus kameror är t.o.m. oftast låsta till endast Olympys xD-kort så jag såg ingen anledning att kolla efter)
Har du nån källa på den uppgiften ?

....ska man hårddra det så har det väl inte ens begåtts något fel, du har fått vad du beställt och har gjort ett felaktigt antagande...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-25, 19:29 #13
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Olympus kameror är låsta till xD-standarden, inte till enbart Olympus xD kort eftersom Sandisk har köpt rättigheter till att tillverka dessa.

Men som bilden ovan så bör man ju kontrollera Minnestypen, och eftersom du själv nämner så visste du att Olympus använde xD kort, men att det var ett SD kort.

Mitt gnäll på dig är för att du inte kontrollerade detta, men du skall SJÄLVKLART gnälla/skälla/morra/bita & tugga extra mycket på Dustin när du ringer dom för att dom är så inkompetenta att dom har kampanj på detta lustiga erbjudande.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-25, 19:36 #14
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by Jonas@May 25 2009, 19:29
Olympus kameror är låsta till xD-standarden, inte till enbart Olympus xD kort eftersom Sandisk har köpt rättigheter till att tillverka dessa.
Men som bilden ovan så bör man ju kontrollera Minnestypen, och eftersom du själv nämner så visste du att Olympus använde xD kort, men att det var ett SD kort.
Mitt gnäll på dig är för att du inte kontrollerade detta, men du skall SJÄLVKLART gnälla/skälla/morra/bita *tugga extra mycket på Dustin när du ringer dom för att dom är så inkompetenta att dom har kampanj på detta lustiga erbjudande.
Just denna kamer är faktiskt nästan låst till Olympus xD-kort då den vägrar fungera fullt ut med andra märken, enligt recensioner. Kan ha varit någon annan modell i serien, men saksamma.

Jag tänker absolut vara en superdryg kund för supporten. Jag har själv jobbat på helpdesk och vet att de kommer snacka skit om mig emellanåt oavsett hur trevlig jag är. En sak om det varit en felpackning, då hade jag haft förståelse, men när de kampanjar produkter som inte är kompatibla är det en helt annan sak.

Citat:
....ska man hårddra det så har det väl inte ens begåtts något fel, du har fått vad du beställt och har gjort ett felaktigt antagande...
Varav denna enorma vördnad för Dustin? Verkar vara tabu att kritisera dem. De säljer ju ett paket vars produkter inte passar varandra. Kan du inte bara hålla med om att det är inkompetent istället?
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-25, 19:46 #15
gummiankas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Citat:
Originally posted by Adestro@May 25 2009, 19:36
Varav denna enorma vördnad inför Dustin? Verkar vara tabu att kritisera dem.

Absolut inte tabu, däremot är det alltid bra om man är korrekt och saklig, annars blir det bara löjligt. Försöker man se sina egna fel och tillkortakommanden så är ju också möjligheten stor att man inte gör om sina EGNA fel, vilket ytterligare reducerar chansen/risken att något liknande händer igen.

Sen tycker jag att väl iofs att Dustin, eller alla, som har lyckats bygga något från grunden till att vara ett företag med välförtjänt gott rykte (även om du aldrig hittar något företag som aldrig gör fel) förtjänar respekt.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-25, 19:49 #16
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Seriös pajkastning i den här tråden. *hämtar vaniljsås* :-)

Extremt klantigt av Dustin, faktiskt. Och lustigt att ingen märkt felet snabbat, så nu har de till och med hunnit skicka ut produkten.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-25, 19:58 #17
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by gummianka@May 25 2009, 19:46

Absolut inte tabu, däremot är det alltid bra om man är korrekt och saklig, annars blir det bara löjligt. Försöker man se sina egna fel och tillkortakommanden så är ju också möjligheten stor att man inte gör om sina EGNA fel, vilket ytterligare reducerar chansen/risken att något liknande händer igen.

Sen tycker jag att väl iofs att Dustin, eller alla, som har lyckats bygga något från grunden till att vara ett företag med välförtjänt gott rykte (även om du aldrig hittar något företag som aldrig gör fel) förtjänar respekt.
Det var ju just för att jag har förtroende för Dustin som jag antog att jag inte behövde kolla upp vilket minneskort det var. Köper du ett datorpaket förutsätter du ju att det är rätt moderkort för processorn, eller hur? Varför lägger du ner en sån energi på att försvara Dustin? Ja de är en av de bästa återförsäljarna i Sverige, men detta är oerhört klantigt. Acceptera?
Oläst 2009-05-25, 20:11 #18
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag håller absolut med Adestro att det är Dustin som har gjort fel. Bundlar man saker så ska det passa. Det ska inte kunden behöva kolla upp. Jag gillar själv att köpa paket just av den anledningen att jag är lat och inte orkar kolla upp vad som passar.

Det är någon på Dustin som har begått ett misstag när han/hon satte ihop erbjudandet. Svårare än så är det inte. Om Dustin är bra eller inte kommer att utvisa sig beroende på hur de hanterar misstaget från och med nu.

Adestro - Kontrollera dina känslor när du talar med supporten. Ser jag till mitt eget företag så får trevliga kunder betydligt bättre service än otrevliga kunder. Förklara hur det ligger till. Fråga sedan hur de tänker lösa det hela och på vilket vis de avser att kompensera dig.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-25, 20:27 #19
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by Gustav@May 25 2009, 20:11

Adestro - Kontrollera dina känslor när du talar med supporten. Ser jag till mitt eget företag så får trevliga kunder betydligt bättre service än otrevliga kunder. Förklara hur det ligger till. Fråga sedan hur de tänker lösa det hela och på vilket vis de avser att kompensera dig.
Jag förstorar absolut upp det här, jobbat för mycket och tänder till på småsaker, ville mest uppmärksamma andra på just detta paket. (och att Dustin inte är untouchable, verkar vara lite känsligt att kritisera allas favvoÅF...)
Oläst 2009-05-25, 20:30 #20
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Du borde ha fått en adapter till din kamera som
gör att du kan läsa MicroSD. Eftersom Olympus
är så efterblivna att de kör med sitt egna hemliga
xD-format med max 2 GB stora minneskort är de
tvugna att skicka med en adapter så man kan
köra MicroSD. Annars skulle alla ÅF avrått folk
att köpa Olympus och sälja Canon istället.

Så antingen rotar du lite mer nogrant i din låda
efter en vit liten adapter, eller så ringer du Dustin.

Deras nyare kameror har denna adapter. 1030 SW
är lite äldre men jag tror de körde adapter även
på den.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017