![]() |
Beställde följande produkt av Dustinhome:
http://www.dustinhome.se/pd_5010312849.aspx Får hem den nyss och ska stoppa i minneskortet men tycker dimensionerna är lite konstiga. Ser först då att de har ju skickat med ett microSD-kort när kameran endast är kompatibel med xD-kort!? Tittar nu närmare på sidan ovan och ser att både på bilderna och under specifikationsfliken är det ett microSD-kort. Vilka nötter! Kundsupporten har självklart stängt också. Ska till Thailand på fredag och hade tänkt fota undervattenskort med denna kamera... känns surt att behöva slanta upp extra för att Dustin klantat sig ordentligt. :-( |
Finns det ingen annan butik som du kan köpa sånna undervattenskameror med eller?
Du kan ju antingen ringa dom imorgon om dem har öppet, (vet nämligen ingeting om dom) och sen kan du beskriva dina problem och hoppas att dom fixar en ny. Tråkigt att det händer just några dagar innan du ska ut och resa. Aja, lycka till. =) |
Förstår inte vad du menar med att köpa kamera av någon annan. Men klart jag kan, och antagligen kommer, köpa ett xD-kort om Dustin inte hinner fixa det.
Men jag menar hur kan Dustin vara så klantiga att de lanserar en kampanj där de bundlar fel grejer? Lär ju vara fler än jag som beställt detta då erbjudandet är väldigt bra... |
Det står "Adapter medföljer Nej, finns som tillbehör"
Men jag kan hålla med om att det är otydligt. |
Jag förstår inte vad det skulle vara för adapter? Jag har diverse adaptrar för olika SD-format men ingen passar ju i en port för ett xD-kort... Det är ju olika minnesstandarder?
|
Ett misstag kan alla göra. Någon på Dustin har förmodligen lagt in fel uppgifter i någon databas. Eller så är det någon på deras lager som har packat fel. Sånt händer oavsett hur välskött ett företag är.
Avgörande är istället hur företaget hanterar sitt misstag. Man måste alltid räkna med att det kan bli fel. Men man bör även kunna räkna med att ett bra företag kompenserar kunden för felet. Edit: Vad jag vill ha sagt är egentligen bara att du borde ge företaget en chans att korrigera misstaget till din belåtenhet innan du börjar skälla. |
Ingen har ju packat fel då det är dessa produkter som står i erbjudandet. Jag överreagerar absolut men jag blir förbannad över att sånna här skitsaker ställer till det. Jag accepterar Dustins lite högre priser för att slippa just sånt här. Kan lika gärna ta första bästa billigaste annars.
|
Jag skulle vilja påstå att du har otroligt otur i detta sammanhang, eftersom jag har beställt från Dustin hundratals gånger och har aldrig fått en felaktig vara.
All ära till Dustin enligt mig. Ha så skoj på resan! |
2 bifogad(e) fil(er)
Det är allmänt känt att Olympus använder xD kort, eftersom det är Olympus som utvecklat xD.
Klantigt av Dustin men också av dig då du borde gjort mer efterforskning innan du köpt. |
Jonas: Då det står kamera + minneskort förutsätter jag ju naturligtvis att de är kompatibla, dvs. i detta fall förutsatte jag att det var ett xD kort utan att kolla närmare på specifikationen. (Olympus kameror är t.o.m. oftast låsta till endast Olympys xD-kort så jag såg ingen anledning att kolla efter)
När du köper ny bil och det ingår kjolpaket frågar du ju knappast bilhandlaren om det passar just din modell. Anyway, imorgonbitti blir det ett argt telefonsamtal till den oskyldiga supporten. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson