FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Nya Moderaterna |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 17.27% |
Socialdemokratiska Arbetarepartiet |
7 | 5.04% |
Centerpartiet |
4 | 2.88% |
Folkpartiet Liberalerna |
4 | 2.88% |
Kristdemokraterna |
2 | 1.44% |
Vänsterpartiet |
2 | 1.44% |
Miljöpartiet de Gröna |
3 | 2.16% |
Junilistan |
2 | 1.44% |
Sverigedemokraterna |
7 | 5.04% |
Piratpartiet |
84 | 60.43% |
Antal röster: 139. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#111 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag vill ha kontrollen över mitt varumärke, vill kunna bestämma när och var det skall synas. Lägger man sådan stor vikt vid den personliga integriteten, så som många "piratpartister" säger sig göra, så tycker jag att man ska respektera det. Vad gör att ni får rätten att bestämma över mina prylar? Citat:
Jag skulle gärna vilja ha en Ferrari, en villa (slott?) i stil med "Mike Tyson's mansion", oändligt med cash. Om jag röstar på Piratpartiet, kan jag inte få det då? Jag vill ju nämligen inte jobba livet av mig, köpa dessa prylar och sedan inse att jag har slösat bort pengarna på skit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du bör tänka på att i Sverige så bor det ca 250.000 tusen barn ungdomar som ligger under gränsen för fattigdom... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article199766.ab Först så får dom inte äta sig mätta sen ska dom tvingas till en KULTURSVÄLT |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
|
||||
|
Citat:
Kultursvält? Det är ta mig fan pinsamt att du jämför barn som inte får äta sig mätta med att inte få ladda ned oändligt med spel, film och musik via Pirate Bay... Skärpning! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker IPRED och FRAlagen är väldigt korkade och jag tycker regeringen skämmer ut sig när de skaffar lagar på det här sättet. Jag gillar inte heller politiker som sitter i EUparlamentet och röstar för liknande saker, t.ex. telekompaket.
Som ztream sa tidigare, demokrati och val är egoistisk. Jag skiter i saker som arbetslöshet och andra frågor då jag tror att det sköts bra här i Sverige. Jag kan ha fel, finns säkert något parti som har bra förslag där också, men jag pluggar och tjänar mina egna pengar och är som sagt inte arbetslös. Jag bryr mig mest om upphovsrätten, mitt privatliv och jag vill inte att allt jag gör ska övervakas. Även om jag är oskyldig vill jag inte veta att allt kan sparas, helt lagligt, och dessutom kan jag bli anmäld för något min brorsa (t.ex.) gör på min dator. Jag blir rädd när Frankrike stänger av fildelare och då denna fråga säkert tas upp i EU snart igen vill jag veta att partiet jag röstar på tänker tvärtom och vill värna om mitt privatliv och förstår vad internet handlar om. Vilket parti ska jag rösta på i EU-valet? Moderaterna? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sen gör vi svenskar mer rätt för oss när det gäller piratkopierade program jämfört med resten av världen. Är det pga/tack vare IPRED etc? Knappast, vi vill och är duktiga på att göra rätt för oss. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||
|
||||
|
Citat:
http://stats.autonomica.se/mrtg/sums/all_year_sum.png (IPRED infördes 1 april) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det där är inget bevis dock. All internettrafik minskade pga det fina vädret i april. Den måste dessutom vägas mot föregående års trafikkurvor.
Dessutom kommer nivån vara återställd på 7 månader om den nu berodde på IPRED. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
OK, vädret var som sämst den 31 mars och som bäst den 1 april i år! Statistiken kommer från Netnod.se. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sen har fildelningens trafiken minskat sedan IPRED börjar gälla men det är inte samma sak som att försäljningen ökat och att vi har börjat handla mer? Dock kanske det är för tidigt att se försäljningssiffror. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|