FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Natt mellan söndag och måndag skedde något slags haveri hos active24. Idag på måndag förmiddag lovade de att de skulle återskapa informationen inom någon timme. Nu på kvällen har dom lyckats återskapa typ hälften av filerna. Det verkar alltså inte ha funnits någon backup, trots företagsavtal osv.
Iofs så utlovar de inte backup på informationen, men herregud det ska ju tamejfan bara ingå att en trasig sektor på någon disk inte ska äventyra informationen! Så långt har dock inte active24 tänkt... Och det sjukaste är väl att när arbetsdagen var över och de fortfarande inte var färdiga med att återställa, så gick personalen hem. Jahapp... Så viktig var man som kund med affärskritisk data på deras servrar. Otroligt oseriöst bemötande och uppenbarligen slentrianmässigt driven verksamhet. Rekommenderas alltså inte. Ville få detta sagt här, så att informationen finns på en sökning och göra detta känt eftersom ingen annan verkar ha kommenterat dagens datakrasch här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför är man inte förvånad, Active24 och Loopia är ju rena lekstugan i driftsäkerhet.
Hade betydligt högre uptime på mina servrar jag hostade i garderoben när jag var 14-15 år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sluta tro att du är bättre än alla andra. Loopia har väl 3st transitleverantörer som exempel, inte så många andra som har det. De verkar inte ha någon diesel, men nertiden utslaget på ett år blir inte specielt mycket. De kör SAN från NetApp, vilket gör att de mycket enkelt kan återställa filer, tydligen kan till och med deras kunder göra det själva. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
När jag såg trådrubriken tänkte jag "Nu har säkert patrikweb skrivit skit om dem, och hyllat sig själv". Och visst hade jag rätt. Lågoddsare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Som vanligt gäller ju också att oavsett leverantör och utfästelser ha en egen backup.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Frågan är vilka slags krav man kan ställa vid ett haveri, om de har utlovat backup. Är det tingsrätten som gäller?
Ps. detta är alltså en hypotetisk fråga, jag har inga tjänster hos det berörda bolaget ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det handlar inte om hur många kunder eller belastning, handlar bara om kompetens och att ta in mer kompetens i antal anställda när det växer. Sedan spelar det ingen roll om dom har 1 eller 100 anslutningar, utan el så funkar det ändå inte. Även samma sak att dom ligger på rygg vid minsta lilla DoS/DDoS och inte kan göra något. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|