FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har tänkt ha dynamiska meta- och titlestaggar för mina sidor då 1000-tals olika produkter ska presenteras på en och samma sida, fysiskt sett. Min fråga är - tappar jag hos sökmotorerna i och med denna lösning? De kan ju inte läsa av vad som finns i databasen? Om ja - något annat tips på lösning? Statiska taggar känns ju inte som något alternativ i detta fall. Mvh, Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Eh, de läser ju datan som renderas som html-filer. Så ja de kan vara dynamiska.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Att ändra din meta kan resultera att du tappar placeringar på Google. Men dessa fall kan vara tillfälliga. I slutändan borde du får bättre placeringar tycker jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är precis så du ska göra, Google "gillar" unika meta-taggar för varje sida. Precis som Dan sa så ser Google bara den renderade html-koden. Google ser alltså exakt det du ser om du högerklickar och väljer "visa källa" i webbläsaren.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du bör ha olika titles/meta för alla sidor. Skriv gärna det unika först i titeln också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Googles robot beter sej som en webbläsare, den ser samma sak och kan naturligtvis inte läsa i databasen eftersom den inte har tillgång till lösenordet dit. Så det en människa ser på en sida är samma sak som Google ser (kan man säga). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||