Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webmarknadsföring vs. offline

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-21, 05:28 #1
apalm apalm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 72
apalm apalm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 72
Hej,

jag försöker övertyga företag om att spendera större delar av sina budgetar på webmarknadsföring istället för TV och traditionell media som tidningar osv. Jag tänkte skriva ihop lite material som jag kan skicka till deras brand managers angående detta och undrar om någon sitter på någon bra forskning eller jämförelser, återuppfinna hjulet är dumt. Självklart har jag sökt en del men har inte hittat saker som jag är helt nöjd med. Statistik över effekt osv är alltid bra för dessa personer.

Tacksam för hjälp.

Palm
apalm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-21, 06:49 #2
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Hittade ingen svensk statistik, men här är en rätt bra översikt hur USA's 100 största företag spenderar sina marknadsföringsdollars..
http://www.techcrunch.com/2008/06/23/top-1...and-newspapers/
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-21, 11:56 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by apalm@Aug 21 2008, 05:28
Hej,

jag försöker övertyga företag om att spendera större delar av sina budgetar på webmarknadsföring istället för TV och traditionell media som tidningar osv. Jag tänkte skriva ihop lite material som jag kan skicka till deras brand managers angående detta och undrar om någon sitter på någon bra forskning eller jämförelser, återuppfinna hjulet är dumt. Självklart har jag sökt en del men har inte hittat saker som jag är helt nöjd med. Statistik över effekt osv är alltid bra för dessa personer.

Tacksam för hjälp.

Palm
Jag har lite egna efarenheter jag kan dela med mig av:

Dessa är genomföra under perioden januari-Juni 2008.

Annonsmedium, kostnad för kampanj, antal leads, kostnad/lead, besparing/Lead
Direktreklam via posten, 40000 SEK, 2, 20000 SEK/Lead, 0%
Telemarketing, 12000 SEK, 4, 3000 SEK/Lead, 85%
Google Adword, 12000 SEK, 932, 12,88 SEK/Lead, 99,9678%

Besparingen per lead är jämfört med direktreklam.

Jag har inte inkluderat eget arbete i detta men det har nog varit mest på Direktreklamen och minst på Google så det förstärker bara bilden ytterligare.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-21, 12:11 #4
apalm apalm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 72
apalm apalm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 72
Tack tack, om någon har mer info så är det bara att slå till. Statistiken kan vara global eller regional, det spelar ingen roll.
apalm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017