![]() |
Hej,
jag försöker övertyga företag om att spendera större delar av sina budgetar på webmarknadsföring istället för TV och traditionell media som tidningar osv. Jag tänkte skriva ihop lite material som jag kan skicka till deras brand managers angående detta och undrar om någon sitter på någon bra forskning eller jämförelser, återuppfinna hjulet är dumt. Självklart har jag sökt en del men har inte hittat saker som jag är helt nöjd med. Statistik över effekt osv är alltid bra för dessa personer. Tacksam för hjälp. Palm |
Hittade ingen svensk statistik, men här är en rätt bra översikt hur USA's 100 största företag spenderar sina marknadsföringsdollars..
http://www.techcrunch.com/2008/06/23/top-1...and-newspapers/ |
Citat:
Dessa är genomföra under perioden januari-Juni 2008. Annonsmedium, kostnad för kampanj, antal leads, kostnad/lead, besparing/Lead Direktreklam via posten, 40000 SEK, 2, 20000 SEK/Lead, 0% Telemarketing, 12000 SEK, 4, 3000 SEK/Lead, 85% Google Adword, 12000 SEK, 932, 12,88 SEK/Lead, 99,9678% Besparingen per lead är jämfört med direktreklam. Jag har inte inkluderat eget arbete i detta men det har nog varit mest på Direktreklamen och minst på Google så det förstärker bara bilden ytterligare. |
Tack tack, om någon har mer info så är det bara att slå till. Statistiken kan vara global eller regional, det spelar ingen roll.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson