Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Knivig situation

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-22, 18:04 #11
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar

Reg.datum: Oct 2004
Swedbank och batteribyte.
Tar ungefär 20 sek att göra det. Och man behöver inte riva hela dosan för det.

30 kr för nytt batteri hem i brevlådan om man beställer genom swedbank, vilket gör att det lönar sig inte att åka in till banken(transport, kö tid m.m.) och "byta" ut hela dosan.

Men det kanske blir resultatet som tidigare i tråden om man "använder" hammaren istället för skruvmejseln, blir kanske så om man har tummen mitt i handen... :-P
Skämt och sido, är dosan trasig lämnar man in den får en ny och ät batterier slut byter man det... Svåraren än så behöver det inte vara.
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-22, 18:15 #12
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Eller så gör man som jag gjorde: "Man ska" byta batteri, men det blir inte av. När väl batteriet är dött är tydligen dosan också död, eftersom den inte får vara utan ström en längre tid.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-22, 18:26 #13
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Originally posted by kulmungi@Jul 22 2008, 18:04
Swedbank och batteribyte.
Tar ungefär 20 sek att göra det. Och man behöver inte riva hela dosan för det.
30 kr för nytt batteri hem i brevlådan om man beställer genom swedbank, vilket gör att det lönar sig inte att åka in till banken(transport, kö tid m.m.) och byta ut hela dosan.
Men det kanske blir resultatet som tidigare i tråden om man använder hammaren istället för skruvmejseln, blir kanske så om man har tummen mitt i handen... :-P
Skämt och sido, är dosan trasig lämnar man in den får en ny och ät batterier slut byter man det... Svåraren än så behöver det inte vara.
Som jag skrev tidigare så har jag provat byta batteriet... enda anledningen till att jag plockade istär dosan var för att kolla så att trådarna till displayen inte var kapade... har jobbat med sånt här i ett år tidigare.

Swedbank gillade dock inte det jag gjort och jag fick betala 255kr för en ny istället

....och ja, man byter batteri själv, lämnar in dosan om den är trasig. Det jag gjorde kan ses som ett personligt äventyr

Sedan vill jag påpeka att det är ganska korkat att beställa hem ett batteri från dem... gå in till närmaste klockaffär och be o få ett cr2032 batteri.
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-22, 18:33 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Originally posted by Brazzan@Jul 22 2008, 15:55
Jag har fobi för att gå till banken... alla köer och den dryga personalen får mig att byta batteri själv.
Mjo, men dosorna brukar slitas ut efter en tid, åtminstone de äldre. Köer och dryg personal? När jag har varit där har det gått snabbt och personalen har varit trevlig =)
Oläst 2008-07-22, 18:35 #15
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av Brazzan
Jag har fobi för att gå till banken... alla köer och den dryga personalen får mig att byta batteri själv.
Mjo, men dosorna brukar slitas ut efter en tid, åtminstone de äldre. Köer och dryg personal? När jag har varit där har det gått snabbt och personalen har varit trevlig =)
Det är ju helt och hållet från ställe till ställe... I de gamla dosorna har du två batterier.. ett synligt och ett gömt (som ni kan se på bilden).. det ena fungerar ungefär som batteriet i datorn gör.
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017