![]() |
Hehe.. har hamnat i en rätt så speciell sits :)
Min bankdosa gick precis sönder... inte så mycket att göra egentligen mer än att gå till banken och skaffa en ny. Problemet är att jag även i denna veckan kommit på att min ID-kort gick ut 2007... jag har inte heller något bankID vilket krävs om man ska skriva ut personbevis från skatteverket. Vad göra :) ? Chansa gå till banken och se vad dem säger? |
Jag har lyckats ta ut pengar på ett id-kort som passerat datum, men det kan ju skilja från kontor till kontor förstås.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Ingen har påpekat att jag haft utgånget id-kort på ett år... hämtat ut paket, post, skaffat mobilabonemang... så jag hoppas att det ska gå bra...
Föresten... så här ser min nuvarande bankdosa ut. Jag skulle "laga den" eftersom den bara visade halva siffror... batteribyte hjälpte inte (jobbat som batteribytare på dessa dosor i en butik i ett år, för massa år sen... tydligen är jag inte så duktig som jag vill minnas). |
Ingen som kollar datum på legget om man bara ska hämta ut paket. Tror inte jag visade något när jag bytte min dosa sist heller.... Däremot bör du ju se till att fixa ett nytt =) Blir lite dyrare om man inte har ett gällande tror jag.
|
I många fall kan man ha med en annan person med ID som kan intyga att du är du.
|
Själv så klarade jag mig med ett körkort som hade gått i två delar i över ett halvår. Jag tejpade helt enkelt ihop det. Nu kan jag dock tänka mig att det blir svårare med en utgången legitimation än en trasig sådan. Har legget gått ut så var det naturligtvis ett tag sedan du tog fotot. Är du inte lik dig själv på bilden så blir det förmodligen problem.
|
jag är jäkligt lik i fotot... ID-kortet är från samma bank som jag har mina konton och internettjänster hos... borde inte vara några problem...får spela dum om de påpekar det... Nytt leg kommer skaffas absolut...
Har inget körkort trots min ålder :) |
Det gick bra :)
OBS... försök inte laga era egna dosor! Det kostar 255kr att få en ny från swedbank :) Gratis om man har den gamla med sig. |
Batteribyte? Pyttsan, jag har bytt ut mina dosor när det är dags för batteribyte, mycket enklare :)
|
Jag har fobi för att gå till banken... alla köer och den dryga personalen får mig att byta batteri själv.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson