FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl bra att porren går att använda till något. Men frågan kvarstår, hur definieras en relevant sida och den därpå följande relevanta länken? Mycket snack om det här men värdet av min 25-öring ser ut så här: Eftersom det stora antalet sidor är på det engelska språket och endast ett fåtal på svenska och andra utkantsspråk så har alla svenska sidor mycket mer gemensamt med varandra oavsett innehåll än vad de engelska sidorna har med varandra. Alltså är en relevant länk till en svensk sida - en annan svensk sida. Oavsett innehåll.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Magnus: Jo, men nämn en sida som inte utsätts för Analytics, Adsense, Adwords (konverteringsspårning), Serpen, Google Toolbar.
Google ser och hör allt och de kommer att veta mer om mig än min mamma gör om 1 år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det vore intressant om det stämmer. Men det skulle också betyda att vi kan påverka sökresultat, optimera, genom att optimera trafik. Ju mindre sida och mindre trafik desto lättare. Jag har personligen svårt att tro att Google öppnar för den typen av manipulation.
Att sådana data används specifikt i utvecklingssyfte för att validera och utveckla innehållsbaserade algoritmer är nog troligt. Men tills dess någon kan bevisa det är det bara en spekulation. Sen finns det nog gott om sidor som varken har Analytics eller Adsense installerat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, det är svårt att bevisa men jag är ganska säker på att om det inte används idag kommer det användas imorgon.
Det är ganska få sidor som varken utsätts för Google Toolbar, Analytics, Adsense eller Adwords. Kanske 1-3%? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|