Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Världsmästar-SEO-företag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-09, 10:47 #11
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Om det är deras officiella slogan så är det ju inte så lyckat.

Dels att kalla google för sökmotorn och dels för att det faller om något av företagen flyttar.

Lokaliseringen lär ju inte ge någon extra inside information i google utan ökar bara risken att de och sidor som anlitar dem blir punktmarkerade då sökmotorer inte gillar att man betalar för bättre placering i organiska sökmotorer.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-09, 10:55 #12
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Jun 9 2008, 01:52

Fråga 3: Vad heter nu detta nya världsmästar-SEO-bolag?
Svar: Westpeak
Eftersom det är officiellt nu så sålde jag min domän westpoint.se för ett par månader sedan, som just skulle användas i detta syfte.
Dock ser jag att dom valde att använda westpeak.se istället för domänen som jag sålde, som idag pekar mot westpeak.

Bara att önska dom lycka till.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-09, 19:50 #13
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Westpoint kanske EastPoint tar illa upp för? Luktar stämning..
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 12:14 #14
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Och så har de mutat nån journalist på IDG också http://www.idg.se/2.1085/1.167635
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 12:19 #15
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar

Reg.datum: Aug 2004
Fan vad fattigt... känner någon på IDG?
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-12, 21:43 #16
MattiasNyberg MattiasNyberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
MattiasNyberg MattiasNyberg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
Historien kring hur vi kom fram till namnet har hela tiden varit publicerat på vår undersida Om Westpeak/historik. Där framgår det att jag själv föreslog att det borde heta något med WEST i början eftersom både Jim och Marcus efternamn började med WEST.

Det stämmer att mitt bolag Impreso har köpt och äger westpoint.se och att det var Eliasson från Studio9 "ovan i tråden"som sålde den. Du kan få köpa tillbaka den för det dubbla nu ;o) Länge försökte vi få igenom Westpoint och hindret var absolut inte Eastpoint. Saknaden av ett medgivande från en nedlagd enskild firma vid namn "West Point Web Production" var problemet. Den ägdes av en tysk medborgare som bott i Sverige i 3 år och sen utvandrat till Syrien. Vi har 144st förslag på logotype med Westpoint plus domän för den som är intresserad. Men då får ni hitta på en helt annan verksamhetsbeskrivning som inte är i närheten av verksamhet på Internet.

Roligt det som Max nämner. Att PEAK betyder bergstopp men vi har inte tänkt i dom banorna. Vi är väldigt nöjda med Westpeak som Jim´s mamma kom på åt oss vid hans eget brölopp och ser ingen anledning till att till att heta något branschrelaterat. Kunder vet ändå inte vad SEO betyder.

Brevpapper, kuvert och visitkort gick på tryck idag och där framgår inte slogan "vi finns där sökmotorn finns" där har jag valt att använda oss utav "hemsidor i världsklass" Det här med valideringen som pokerstjärna nämner är det bara flitiga medlemmar på WN som uppmärksammar. Det har uppstått i brist av tid inför lansering och kommer åtgärdas inom kort. Tack för att du uppmärksammade det.

Lika lite som vi känner någon på Google, lika lite känner vi någon på IDG. Att vi mutat någon är avundsjuka på en artikel som gett oss bra publicitet. En pressrelase har gått ut till Newsdesk. Medier som är intresserad ringer sen. Att vi har välkända namn inom branschen som IDG har skrivit många artiklar om tidigare ökar nyhetsvärdet.

Fler frågor ?

"All PR är bra PR och jag talar inte om PageRank"

mvh

Mattias Nyberg
VD / Westpeak AB
MattiasNyberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017