Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skype - Telefon via Internet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-07, 21:18 #11
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar

Reg.datum: Aug 2003
Jag sitter just och pratar med en vanlig telefon i Sverige. Tydligen hackar min röst lite grand och jag antar att det är för att min uppladdningshastighet på ADSL är så låg som den är. Använder det ganska mycket nu för att det är så billigt, halva priset för billigaste telefonkortet jag hittat.
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-20, 22:31 #12
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Provade precis ringa via SkypeOut och tycker kvalitén var förvånansvärt bra. Iofs så borde det ju inte heller behöva vara något problem. Har ett USB-headset och det gör väl sitt till att det blir bra.. digitalt så långt som möjligt för att undvika störningar.

Var ju för övrigt grymt lätt att aktivera SkypeOut-delen.. Var får man tag i "vouchers" egentligen?
Oläst 2004-09-21, 12:22 #13
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003

Tänkte testa att ringa utomlands med det (till Polen och Tyskland), men det är trist att köpa credter för 10 euro om man märker direkt att kvalitén är dålig. DÅ kommer man aldrig använda upp pengarna. Det finns inget sätt att kunna pröva på det 1 gång i 2 minuter eller så?? Eller finns det?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-21, 13:10 #14
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by MusikGuru@Sep 21 2004, 12:22
Tänkte testa att ringa utomlands med det (till Polen och Tyskland), men det är trist att köpa credter för 10 euro om man märker direkt att kvalitén är dålig. DÅ kommer man aldrig använda upp pengarna. Det finns inget sätt att kunna pröva på det 1 gång i 2 minuter eller så?? Eller finns det?
tror inte det. men 10€ é ju inte så farligt. jag köpte det för att prova. man kan ju i värsta fall använda upp det för samtal inom sverige även om det är väldigt oekonomiskt.
Oläst 2004-09-21, 13:20 #15
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Jag har ringt till USA med det, paypals support ironiskt nog. Enda dåliga kvaliten där var iqn på dom i andra delen utav samtalet.

Testa ringa vanligt internetsamtal (skype-skype) med skype.. det funkar ungefär lika. Ibland kan lite lagg uppstå .. framförallt i sverige. Eller det märks mera.. En linje till usa har väl lite lagg i vanliga fall också?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-21, 14:36 #16

Citat:
Originally posted by marcuss@Sep 21 2004, 13:10
tror inte det. men 10€ é ju inte så farligt. jag köpte det för att prova. man kan ju i värsta fall använda upp det för samtal inom sverige även om det är väldigt oekonomiskt.
Jo, det är klart. Dock ringer jag för fast pris på kvällarna och helgerna. På dagarna är man knappt hemma, så därför tyckte jag det var onödigt att ta chansen, men man får väl kanske göra det!
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-23, 10:20 #17
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Jag tycker skype fungerar utomordentligt bra. Använder endaskt skype, och ingen annan telefon. Visst kan kvalliteten bli lite dålig om man ringer till sverige med skype-out. Men till andra delar av världen är den lika bra som om man ringer med den vanliga telefonen.

RInger man skype <-> skype så är ljuder perfekt.

Jag är mycket imponerad över detta program, och försöker få alla jag känner att använda det.

Tänk om dom hade ett affiliate program där man fick lite cash på dom man värvade... :P
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-24, 00:08 #18
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by MusikGuru@Sep 21 2004, 12:22
Skype till Österrikisk mobiltelefon fungerade smärtfritt också. Däremot så upptäckte jag att jag ringer billigare med Universal Telecom till just Österrikiska mobiler än vad man gör med Skype. Till fast telefon i Österrike är det däremot ungefär 50% av priset med Skype i jmf med UVTC.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017