![]() |
Surfade in på http:// www. skype.com och läste om ett nytt program för telefoni över Internet.
Helt gratis. Helt utan spyware / adware. Ett gränssnitt som påminner lite om MSN där man ser sina kontakter och deras status (Upptagen / Offline / Online..) Någon som testat? Någon som vet något? Gammalt? |
Citat:
|
Internet ar val och kommer bli tradlost aven det ?
|
Citat:
|
Skulle inte direkt påstå att det är ett nytt program. Har skrivits mycket om det i tidningar och tagits upp på nyheterna.
Använder "regelbundet" Skype och det fungerar mycket bra. Jag märker inga omedelbara fördröjningar som man annars kan råka ut för pga lag i olika lager. Även när jag pratar med folk i mellan-Europa, med skapligt lång route, som har uppkoppling via kabeltv-nätet (har själv 15MBit) så fungerar det helt OK. Man ska dock se till att öppna en port i firewallen utåt så den tillåts kommunicera direkt och slipper gå onödiga vägar pga (ung.) PASV mode. |
Jag använde skype för att snacka med Sverige när jag bodde i USA. Fungerade asbra. Har dock inte använt programmet sen mars i år, kanske blivit ännu bättre.
|
Jag användet det i bland tycker om det faktiskt. Sen om man känner för att betala för det så kan man även ringa till det vanliga nätet. Jag har 512/0.128 och det funkar bra.
|
Dock dålig kvalla om man ringer till vanliga nätet har jag hört?
|
Tycker Skype fungerar utmärkt. Använder den bla med några kolleger. Vi kan sitta och testa saker tillsammans i flera timmar och det kostar inget extra. :)
|
Använder skype nästan varje dag, fungerar fint, en polare ringde till mig via skype till min fasta telefon och då va dock ljudet inte det bästa, något sämre än vanlig telefon. Men dom har höjt en del samtalspriser med 40% till fasta nätet när dom lämnade betastadiet :(
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson