FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite svårt att ge någon access på endast 1U.
Man vet aldrig om person i fråga har erfarenhet av drifthallar sedan tidigare. Av och på-larmning som ska ansvaras för, att inte röra andras servrar eller av misstag komma åt kablage. Det ska till väldigt mycket förtroende att man ska få tillgång till rack med endast 1U i racket. Halv-rack eller helrack skulle jag personligen gå på innan nån av mina kunder får tillgång till hallen*. Att det är billigare för kund att kunna åka ut 24/7 för att åtgärda fel om de har access till hall kan jag förstå.. men den billigheten kan kosta mycket för den som står för rackskåpen vid misstag. Vid vissa av anläggningarna vi är inhysta i är det så pass stor koll på vilka som kommer in att det görs registerslagning (SÄPO)... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
IP-only hyr numer ut enstaka serverplatser. Järfälla och Gärdet tror jag. Hur det är med tillgängligheten vet jag inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror få kan konkurrera med PRQ om man behöver lite mera trafik. 400kr + moms för 1U 10Mbit unmetered, dessutom får man bra rabatt på det priset om man betalar ett år i taget.
Fysisk tillgång 24/7 tror jag är svårt att få för rimliga pengar och frågan är om det är nödvändigt. Ett ILO/Drac-kort i servern bara så kan man ju boota om, installera om, göra grundläggande hårdvarufelsökning osv remote, sen får man väl betala jourutryckning a nån tusenlapp eller två om man nödvändigtvis måste komma åt sin häck mitt i natten. Tro mig, jag har letat alternativ och det faller alltid på någonting. Många har t.ex. max 160GB/månad, en som det länkades till ovan vill ha extra betalt för elen man förbrukar osv.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är väl inget konstigt. Det är väl bra. Då kanske folk mer börjar tänka på miljön. Blir billigare för de som har en enkel server med en CPU och dyrare för de som har 4 CPU:er och många hårddiskar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har inga problem att betala mer än jag gör hos PRQ, men inom rimliga gränser, och jag har inte hittat en enda svensk leverantör som kan erbjuda mig det. Att vara ren colo-leverantör måste vara smidigt, man får kunder som sköter sina burkar själva och kan koncentrera sig på att se till att själva nätet funkar istället för att pyssla med backup, uppgradera php, fundera på om safe_mode ska vara på eller av osv.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Även jag kan rekommendera PRQ. Riktigt bra priser men också kunskap utöver det vanliga. Trevligt att ha responstid på 1.5 ms hemifrån till servern man jobbar med
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|