Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vart hittar man Surftowns "one-click toolbox"?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-31, 20:28 #1
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Mycket flitig postare

Hej!

Jag kan verkligen inte hitta Surftowns one-click toolbox, någon som kan hjälpa mig? Jag vet att jag borde kontakta surftowns support, men jag vill helst ha ett snabbt svar.

Jag har kollat igenom deras suportsidor, googlat surftown + one click toolbox, googlat i största allmänhet.

De skryter ju som bara den om sin one click toolbox, hur kan det vara så svårt att hitta den?

Tack på förhand

/O
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-31, 20:49 #2
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Reg.datum: Jun 2007
Tyvärr har jag inget svar, men lite roligt att du valt ett webbhotell där de går fortast att få svar i ett utomstående forum, än att kontakta supporten. Säger sig lite självt vad de är kvalitetsmässigt
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-31, 20:58 #3
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by Fredrik-s@Jan 31 2008, 21:49
Tyvärr har jag inget svar, men lite roligt att du valt ett webbhotell där de går fortast att få svar i ett utomstående forum, än att kontakta supporten. Säger sig lite självt vad de är kvalitetsmässigt
Jag har valt dem för att de är billiga och att de har just funktionen "one click toolbox", behövde ett till webbhotell för att jag vill sprida mina sidor.

Det är möjligt att det skulle gå fortare om jag mailade supporten, men nu är det kväll och jag lär få ett svar tidigast någongång på dagen imorgon

edit: typo
Oläst 2008-02-01, 08:29 #4
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Flitig postare

Citat:
Originally posted by Fredrik-s@Jan 31 2008, 20:49
Det där är ju inte helt sant. På ett välbesökt forum som detta är det hundratals människor som kommer in dagligen, och oddsen att någon har ett svar på frågan är hyfsat stor. Jämför detta med ett företags supportavdelning, där det oftast är max 30-40 personer som sitter och besvarar förfrågningar från (i värsta fall) flera hundra personer om dagen. Ombytta roller, med andra ord... Får man då ett svar inom 24 timmar, så anser jag att supporten har lyckats göra sitt jobb.

oskarg, som svar på din fråga så hittar du One-Click Toolbox genom att logga in på My Surftown och klicka på Avancerade inställningar. Där finner du en ikon för just One-Click Toolbox.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 08:37 #5
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s
Tyvärr har jag inget svar, men lite roligt att du valt ett webbhotell där de går fortast att få svar i ett utomstående forum, än att kontakta supporten. Säger sig lite självt vad de är kvalitetsmässigt *
Det där är ju inte helt sant. På ett välbesökt forum som detta är det hundratals människor som kommer in dagligen, och oddsen att någon har ett svar på frågan är hyfsat stor. Jämför detta med ett företags supportavdelning, där det oftast är max 30-40 personer som sitter och besvarar förfrågningar från (i värsta fall) flera hundra personer om dagen. Ombytta roller, med andra ord... Får man då ett svar inom 24 timmar, så anser jag att supporten har lyckats göra sitt jobb.

oskarg, som svar på din fråga så hittar du One-Click Toolbox genom att logga in på My Surftown och klicka på Avancerade inställningar. Där finner du en ikon för just One-Click Toolbox.
24-timmar är mycket enligt mig om det är så många som jobbar med supporten.
hur många e-post ( supportmässiga frågor får ni ni dagligen? )
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 10:29 #6
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by jgabor@Feb 1 2008, 08:29
... Jämför detta med ett företags supportavdelning, där det oftast är max 30-40 personer som sitter och besvarar förfrågningar från (i värsta fall) flera hundra personer om dagen. Ombytta roller, med andra ord... Får man då ett svar inom 24 timmar, så anser jag att supporten har lyckats göra sitt jobb.
30-40 personer ska, utan några som helst problem, kunna hantera daglig support för flera hundra kunder. Det förutsätter givetvis att man har ordentliga rutiner, dokumentation, system och en bra struktur på supporten. När jag lämnade Loopia så hade vi 6 supporttekniker + 1 supportansvarig för samtliga kunder, med åtskilliga hundratals dagliga ärenden och det fungerade riktigt bra (konstant snabba och bra svar).

Det finns för övrigt inget "i värsta fall" när det gäller support. Varje dag i supporten är lika underbar, varje kund är lika värdefull och varje ärende ska behandlas lika snabbt och skickligt. När det gäller support så tillämpar jag mottot "det finns inga dumma frågor, bara dumma svar".
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 10:53 #7
Flitig postare

Flitig postare

Nu är det faktiskt så att det var rent hypotetiska siffror, och vi har inte 30-40 supportrar för tillfället. Lite överdriven siffra, ska jag ärligt erkänna, men jag ville bara få fram en poäng. Idag är vi t.ex. "bara" 4 svenska supportrar, och vi klarar det galant.

Och med "i värsta fall" syftade jag självklart inte på att det fanns värre kunder än andra eller att support är ett nödvändigt ont (jag vet inte riktigt var du fick den tolkningen ifrån), utan helt enkelt att det "i värsta fall" finns det fler förfrågningar än vad det finns tid för att svara (inom t.ex. 24 timmar). Men vi gör alltid vårt bästa för att leverera så bra och snabba svar som möjligt.

"I värsta fall" behöver heller inte betyda något dåligt. Se det som en lotto-vinst, där du är garanterad minst 10.000kr. Det betyder att "i värsta fall" vinner du 10.000kr. Klart man är nöjd med det, men man hade trots allt chans på miljonen... (Jag vet, tråkig liknelse.)

Citat:
Originally posted by pokerstjärna@Feb 1 2008, 08:37
hur många e-post ( supportmässiga frågor får ni ni dagligen? )
Missade visst att besvara din fråga... Det korta svaret är: Ingen aning... Långa svaret: Vi har statistik på det, men inget jag kollat upp eller är direkt intresserad av. Jag personligen tar det som det kommer, och besvarar ärenden så snart de trillar in. Men det skiftar från dag till dag... Det har hänt att vi har suttit 10 supportrar som krigat om att besvara 10 ärenden under ett helt dygn, och dagen efter har det varit 2 supportrar som kämpat med 500 ärenden (vilket oftast har handlat om nån server som inte velat leka med oss längre, och krävt lite uppmuntring). Men då är vi snabba med att kalla in fler supportrar, så våra kunder slipper vänta på svar...
Oläst 2008-02-11, 16:04 #8
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Tack för svaret Surftown! Kan inte klaga på er support, fick svar på mailen väldigt snart efter ni hade öppnat!

Och tyvärr gick jag bet på att få ett svar i forumet innan supporten öppnade
Oläst 2008-02-12, 10:02 #9
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by oskarg@Feb 11 2008, 16:04
Tack för svaret Surftown Kan inte klaga på er support, fick svar på mailen väldigt snart efter ni hade öppnat
Och tyvärr gick jag bet på att få ett svar i forumet innan supporten öppnade
Skönt att höra.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017