WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vart hittar man Surftowns "one-click toolbox"? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=26793)

Oskar G 2008-01-31 20:28

Hej!

Jag kan verkligen inte hitta Surftowns one-click toolbox, någon som kan hjälpa mig? Jag vet att jag borde kontakta surftowns support, men jag vill helst ha ett snabbt svar.

Jag har kollat igenom deras suportsidor, googlat surftown + one click toolbox, googlat i största allmänhet.

De skryter ju som bara den om sin one click toolbox, hur kan det vara så svårt att hitta den?

Tack på förhand

/O

Fredrik-s 2008-01-31 20:49

Tyvärr har jag inget svar, men lite roligt att du valt ett webbhotell där de går fortast att få svar i ett utomstående forum, än att kontakta supporten. Säger sig lite självt vad de är kvalitetsmässigt ;)

Oskar G 2008-01-31 20:58

Citat:

Originally posted by Fredrik-s@Jan 31 2008, 21:49
Tyvärr har jag inget svar, men lite roligt att du valt ett webbhotell där de går fortast att få svar i ett utomstående forum, än att kontakta supporten. Säger sig lite självt vad de är kvalitetsmässigt ;)
Jag har valt dem för att de är billiga och att de har just funktionen "one click toolbox", behövde ett till webbhotell för att jag vill sprida mina sidor.

Det är möjligt att det skulle gå fortare om jag mailade supporten, men nu är det kväll och jag lär få ett svar tidigast någongång på dagen imorgon :)

edit: typo

jgabor 2008-02-01 08:29

Citat:

Originally posted by Fredrik-s@Jan 31 2008, 20:49
Tyvärr har jag inget svar, men lite roligt att du valt ett webbhotell där de går fortast att få svar i ett utomstående forum, än att kontakta supporten. Säger sig lite självt vad de är kvalitetsmässigt

Det där är ju inte helt sant. På ett välbesökt forum som detta är det hundratals människor som kommer in dagligen, och oddsen att någon har ett svar på frågan är hyfsat stor. Jämför detta med ett företags supportavdelning, där det oftast är max 30-40 personer som sitter och besvarar förfrågningar från (i värsta fall) flera hundra personer om dagen. Ombytta roller, med andra ord... Får man då ett svar inom 24 timmar, så anser jag att supporten har lyckats göra sitt jobb.

oskarg, som svar på din fråga så hittar du One-Click Toolbox genom att logga in på My Surftown och klicka på Avancerade inställningar. Där finner du en ikon för just One-Click Toolbox.

pokerstjärna 2008-02-01 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av jgabor
Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik-s
Tyvärr har jag inget svar, men lite roligt att du valt ett webbhotell där de går fortast att få svar i ett utomstående forum, än att kontakta supporten. Säger sig lite självt vad de är kvalitetsmässigt *

Det där är ju inte helt sant. På ett välbesökt forum som detta är det hundratals människor som kommer in dagligen, och oddsen att någon har ett svar på frågan är hyfsat stor. Jämför detta med ett företags supportavdelning, där det oftast är max 30-40 personer som sitter och besvarar förfrågningar från (i värsta fall) flera hundra personer om dagen. Ombytta roller, med andra ord... Får man då ett svar inom 24 timmar, så anser jag att supporten har lyckats göra sitt jobb.

oskarg, som svar på din fråga så hittar du One-Click Toolbox genom att logga in på My Surftown och klicka på Avancerade inställningar. Där finner du en ikon för just One-Click Toolbox.

24-timmar är mycket enligt mig om det är så många som jobbar med supporten.
hur många e-post ( supportmässiga frågor får ni ni dagligen? )

JonathanS 2008-02-01 10:29

Citat:

Originally posted by jgabor@Feb 1 2008, 08:29
... Jämför detta med ett företags supportavdelning, där det oftast är max 30-40 personer som sitter och besvarar förfrågningar från (i värsta fall) flera hundra personer om dagen. Ombytta roller, med andra ord... Får man då ett svar inom 24 timmar, så anser jag att supporten har lyckats göra sitt jobb.
30-40 personer ska, utan några som helst problem, kunna hantera daglig support för flera hundra kunder. Det förutsätter givetvis att man har ordentliga rutiner, dokumentation, system och en bra struktur på supporten. När jag lämnade Loopia så hade vi 6 supporttekniker + 1 supportansvarig för samtliga kunder, med åtskilliga hundratals dagliga ärenden och det fungerade riktigt bra (konstant snabba och bra svar).

Det finns för övrigt inget "i värsta fall" när det gäller support. Varje dag i supporten är lika underbar, varje kund är lika värdefull och varje ärende ska behandlas lika snabbt och skickligt. När det gäller support så tillämpar jag mottot "det finns inga dumma frågor, bara dumma svar".

jgabor 2008-02-01 10:53

Nu är det faktiskt så att det var rent hypotetiska siffror, och vi har inte 30-40 supportrar för tillfället. Lite överdriven siffra, ska jag ärligt erkänna, men jag ville bara få fram en poäng. Idag är vi t.ex. "bara" 4 svenska supportrar, och vi klarar det galant.

Och med "i värsta fall" syftade jag självklart inte på att det fanns värre kunder än andra eller att support är ett nödvändigt ont (jag vet inte riktigt var du fick den tolkningen ifrån), utan helt enkelt att det "i värsta fall" finns det fler förfrågningar än vad det finns tid för att svara (inom t.ex. 24 timmar). Men vi gör alltid vårt bästa för att leverera så bra och snabba svar som möjligt.

"I värsta fall" behöver heller inte betyda något dåligt. Se det som en lotto-vinst, där du är garanterad minst 10.000kr. Det betyder att "i värsta fall" vinner du 10.000kr. Klart man är nöjd med det, men man hade trots allt chans på miljonen... (Jag vet, tråkig liknelse.)

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Feb 1 2008, 08:37
hur många e-post ( supportmässiga frågor får ni ni dagligen? )

Missade visst att besvara din fråga... Det korta svaret är: Ingen aning... Långa svaret: Vi har statistik på det, men inget jag kollat upp eller är direkt intresserad av. Jag personligen tar det som det kommer, och besvarar ärenden så snart de trillar in. Men det skiftar från dag till dag... Det har hänt att vi har suttit 10 supportrar som krigat om att besvara 10 ärenden under ett helt dygn, och dagen efter har det varit 2 supportrar som kämpat med 500 ärenden (vilket oftast har handlat om nån server som inte velat leka med oss längre, och krävt lite uppmuntring). Men då är vi snabba med att kalla in fler supportrar, så våra kunder slipper vänta på svar...

Oskar G 2008-02-11 16:04

Tack för svaret Surftown! Kan inte klaga på er support, fick svar på mailen väldigt snart efter ni hade öppnat!

Och tyvärr gick jag bet på att få ett svar i forumet innan supporten öppnade :)

jgabor 2008-02-12 10:02

Citat:

Originally posted by oskarg@Feb 11 2008, 16:04
Tack för svaret Surftown Kan inte klaga på er support, fick svar på mailen väldigt snart efter ni hade öppnat
Och tyvärr gick jag bet på att få ett svar i forumet innan supporten öppnade

Skönt att höra. :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson