Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hade tänkt starta bolag?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-11, 14:19 #11
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Äh ska han ha en enskild firma kan han göra nästan allt själv tycker jag, jag hade inte den blekaste om något, men min chef förklarade för mig lite snabbt och pang så kunde jag det.
Visst, det går att sköta mycket själv, men jag rekommenderar det inte. Jag har gjort missen att sköta själv, utan koll en gång förut. Köpte varulager, som räknades som tillgång, och denna skulle det skattas på. Där stog jag med stort varulager, inte en spänn och en rejäl skatteskuld. Fick sälja lägenheten för att betala skatten.
Hade jag haft kontinuerlig kontakt med en revisor den gången så hade jag vetat att det skulle komma.
Ojdå, beklagar.
Ska han köpa mycket saker till företaget ja då rekomenderas en revisor, men frågan är om man har råd att betala en revisor?
Det behöver inte kosta mycket heller dock beroende på vad revisorn skall göra.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-11, 14:47 #12
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -StefanBergfeldt@Feb 11 2008, 14:59
Citat:
Äh ska han ha en enskild firma kan han göra nästan allt själv tycker jag, jag hade inte den blekaste om något, men min chef förklarade för mig lite snabbt och pang så kunde jag det.
Visst, det går att sköta mycket själv, men jag rekommenderar det inte. Jag har gjort missen att sköta själv, utan koll en gång förut. Köpte varulager, som räknades som tillgång, och denna skulle det skattas på. Där stog jag med stort varulager, inte en spänn och en rejäl skatteskuld. Fick sälja lägenheten för att betala skatten.
Hade jag haft kontinuerlig kontakt med en revisor den gången så hade jag vetat att det skulle komma.

Ojdå, beklagar.
Ska han köpa mycket saker till företaget ja då rekomenderas en revisor, men frågan är om man har råd att betala en revisor?
Det behöver inte kosta mycket heller dock beroende på vad revisorn skall göra.
Jag kommer bara ha min kommande portal, och marknadsföring och fakturor kommer jag sköta allt själv.

Det enda som skulle bli aktuellt senare är skribenter på sidan och det finns det ungdomar som gör det gratis idag, mot förmåner.

Men som jag har läst på företagande så kommer det att bli så att ja startar en enskild firma där jag står för allt. behöver inte ha några anställda för det, sedan om ja ska göra lite extra knäck vid sidan av som konsult behöver jag ingen anställd heller kanske några moderatorer på min portal.

konsult arbetet kom jag in på för att ja jobbar på företag idag och kommit med idéer för förbättringar med faktura systemen, och det har blivit mycket positivt bemött. så lite karriär inom den biten får man ju försöka med då också

och ja är en fattig liten skit unge som bara behöver starta upp lite lätt
Så jag har inte råd att anställa någon i dagsläget ändå.
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-11, 15:33 #13
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by sasserdude@Feb 11 2008, 15:47
Jag kommer bara ha min kommande portal, och marknadsföring och fakturor kommer jag sköta allt själv.

Det enda som skulle bli aktuellt senare är skribenter på sidan och det finns det ungdomar som gör det gratis idag, mot förmåner.

Men som jag har läst på företagande så kommer det att bli så att ja startar en enskild firma där jag står för allt. behöver inte ha några anställda för det, sedan om ja ska göra lite extra knäck vid sidan av som konsult behöver jag ingen anställd heller kanske några moderatorer på min portal.

konsult arbetet kom jag in på för att ja jobbar på företag idag och kommit med idéer för förbättringar med faktura systemen, och det har blivit mycket positivt bemött. så lite karriär inom den biten får man ju försöka med då också

Att ge folk olika förmåner och sånt, kan vara mindre bra.. Det skall beskattas också. Glad att du inte finns någon militant fackförening i Cyberspace, då hade dom DDOSad bort din portal.. :-)
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-11, 15:37 #14
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Att inte ha koll på sin ekonomi och förlita sig på en extern part är ren idioti i min värld.

Skaffa en redovisningskonsult som stöd och gör grundarbetet själv. Det är enkelt och du kommer lära dig otroligt mycket. Inte bara om ren bokföring utan om hur företag fungerar.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-11, 15:53 #15
sasserdudes avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av sasserdude

Att ge folk olika förmåner och sånt, kan vara mindre bra.. Det skall beskattas också. Glad att du inte finns någon militant fackförening i Cyberspace, då hade dom DDOSad bort din portal.. :-)
olika webbsidor som fragbite, http://playstation-3.se , flashback, har moderatorer och skribenter som inte får ett öre för att de gör sitt jobb där, det är deras fritids hobby.

på fragbite får dom väl cash för att dom blivit så stora nu, men om min sida under tiden är på uppgång kan man ha folk som är entusiaster som gör jobbet gratis för att de tycker det är kul.. men skulle ja dra in flera tio tusentals kronor i månaden självklart skulle jag ge utdelning till de som jobbar för mig.
Oläst 2008-02-11, 15:56 #16
sasserdudes avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Citat:
Originally posted by ztream@Feb 11 2008, 16:37
Att inte ha koll på sin ekonomi och förlita sig på en extern part är ren idioti i min värld.

Skaffa en redovisningskonsult som stöd och gör grundarbetet själv. Det är enkelt och du kommer lära dig otroligt mycket. Inte bara om ren bokföring utan om hur företag fungerar.
precis vad jag hade tänkt mig, sköta allt själv och om jag behöver jag hjälp, betalar jag hellre för en undervisning i det jag inte kan, och sedan kan jag..

så korkad är jag inte som tex min far som drivit företag och haft massa pengar, och nu när det inte går så bra längre, får han sota för det för han inte orkat lära sig något, så nyligen drog han sig ur och sålde det precis innan konkurs nästan.

han hade folk anställda för : kundtjänst, revisor, och säljare.. när han kunde gjort allt själv, men han var lat och korkad, dessutom kostar det bara massa pengar.
Oläst 2008-02-11, 19:07 #17
Present Present är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Present Present är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Har jag förstått dig rätt, du ska ha en portal där dina enda intäkter är reklamintäkter, dina enda kostnader är webhotell, domän och liknande. Du verkar kommit ifrån det att betala förmåner för folk och du planerar att göra allting själv.

I den skalan detta verkar röra sig tror jag du klarar detta själv. Läs på lite på internet om bokföring, ställ frågor och hör med bekantskapkretsen så löser du detta. Det som kan vara lite lurigt när man inte kan är själva deklarationen men med lite idogt arbete tror jag det kan lösa sig för dig. Om din verksamhet blir större tror jag du ska omvärdera dina beslut då du kan spara pengar genom att anlita (man anställer inte en revisor!) en duktig revisor. Men som sagt om jag förstått dig rätt så tror jag du klarar det själv.

Lycka till!
Present är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017