![]() |
Hej, jag hade tänkt starta ett bolag när det gäller mina webarbeten,projekt och min kommande portal.
vilken typ av bolag bör jag starta? min kommande portal är www.glamer.se samt att jag vill kunna jobba som "konsult" och hjälpa andra utveckla idéer. mvh J |
tror jag hittat svaret när jag sökte, www.företagande.se verkar fint, ska läsa igenom.
|
Enskild firma är nog enklast att börja med.
|
Sen så hittar du information på
www.bolagsverket.se och du kan "starta" ditt företag på www.foretagsregistrering.se |
Nu vet jag inte hur dina kunskaper är men jag skulle rekomendera kvällskurser för Bokföring på någon av Vuxen Utbildningarna :)
|
Personligen har jag skippat bokföringskursen, och anlitat en auktoriserad revisor.
Mindre risk för otrevliga överraskningar så. |
En kombination är då att rekommendera. Du bör ha ett hum om redovisning själv också
|
Jag fick en kurs av revisorn (20 minuter) hur jag skulle märka inkommande och utgående fakturor, och hur jag skulle sortera dom i pärmen, för att deras jobb skulle bli enklare (=billigare)
|
Äh ska han ha en enskild firma kan han göra nästan allt själv tycker jag, jag hade inte den blekaste om något, men min chef förklarade för mig lite snabbt och pang så kunde jag det.
|
Citat:
Hade jag haft kontinuerlig kontakt med en revisor den gången så hade jag vetat att det skulle komma. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson