Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Köpa Ny Hårdvara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-07-31, 18:52 #11
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
Dustin är inte alls dumma, på de flesta varor är de inte hemskt mycket dyrare. Alltid när jag beställt något från dustin så har jag fått det dagen efter, kan inte bli bättre! Jag tycker det är värt en slant att få sakerna snabbt och bra support/garanti men ska jag köpa mycket hårdvara och det inte är panikläge så brukar jag handla på komplett eller datorbutiken.com
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-01, 02:28 #12
Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2003
Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2003
Någon här som är registrerad hos en grossist? Då får man fina fax varje vecka med uppdaterade prislisor :P
Ludvig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-01, 17:20 #13
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2003
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling

zed7: Du har köpt ETT ljudkort som du inte fick pengarna tillbaka för utan fick ett nytt och därför är de oärliga?
Hoppas du baserar ditt uttalande på mer än bara den incidenten.

Jag köpte egenkonfigurerad burk där och eftersom moderkortet jag ville ha hade för lång leveranstid ringde de och frågade om det var ok om de slängde i ett bättre och dyrare kort som de hade tillgång till, kostnadsfritt. Det kallar jag service iaf.

Finns en butik i Malmö med och som sagt har jag bara bra att säga om dem. Dustin kan ju helt klart vara bättre, kan ju bero på att de omsätter miljoner mer än vad PC Office gör så de kan kosta på sig lite mer service. Det återspeglar sig ju även i deras priser, det kostar med service.

Killen som postade första inlägget skulle köpa en burk, inte 10, så jag skulle nog rekommendera en mindre lokal butik som har bra priser än just Dustin som har usla priser på färdiga datorpaket, märkesdatorer jo men du får en bättre burk för mindre pengar med bättre grejer i men utan fint märke på fronten i en mindre butik typ PC Office.

Om vi snackar serverköp och större kvantiteter hårdvara så skulle jag nog också rekommendera stora etablerade företag som Dustin. Är säkrare och man vet att företaget finns kvar nästa vecka.
Atlas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-01, 21:13 #14
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Administratör

Citat:
Originally posted by Atlas@Aug 1 2003, 05:20 PM
zed7:
Killen som postade första inlägget skulle köpa en burk, inte 10, så jag skulle nog rekommendera en mindre lokal butik som har bra priser än just Dustin som har usla priser på färdiga datorpaket, märkesdatorer jo men du får en bättre burk för mindre pengar med bättre grejer i men utan fint märke på fronten i en mindre butik typ PC Office.
Vi har märkeslösa datorer på jobbet, dom är billiga men satan så dom fungerar dåligt. Hänger sig, blåskärmar m.m... det kan därför löna sig med märkesdator man vet att hårdvaran är testad och fungerar om man köper från ett mer pålitligt märke, typ IBM och Dell. Och jaaa compaq är/var jättedåliga, så ingen behöver nämna det

Nu kanske alla datorer fungerar mer bra eftersom operativsystem som Windows2k och WinXP är mer stabila än gamla 98 och 95 så det kanske inte har lika stor betydelse längre om det är märkes eller märkeslös dator. Min egna märkeslösa dator fungerar iallafall superbt med Windows 2000 och jag har en massa underlig hårdvara i den.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-02, 22:10 #15
tingberg tingberg är inte uppkopplad
Nykomling

tingberg tingberg är inte uppkopplad
Nykomling

Jag brukar handla hos Butik.it , jag tycker att det fungerar bra, med snabb och billig frakt.
tingberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-05, 20:48 #16
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by Silon@Jul 30 2003, 10:25 PM
Inwarehouse.se verkar också vara en typisk företagsbutik.. har däremot ingen erfarenhet av dom.
Inwarehouse har jag handlat av många ggr och tycker att de funkar bra både vad gäller leveranser och service/utbyte om något skulle vara trasigt.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-13, 01:58 #17
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Tjenare.

Får väll passa på att säga att Oneshop.nu är väldigt billiga och frakten är bara 70 kr vad jag vet. Dock har jag hört att dom som väll har fått problem med oneshop har haft väldiga problem då företaget är norskt eller om det var danskt. Då all support verkar ha varit på danska eller norska. Men förutom detta lilla problem som dom har fixat. (har jag hört iallafall)

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-13, 02:45 #18
Administratör

Administratör

Lägger in ett till gott ord om Dustin. De har alltid 95kr per kolli beställde en skärm igår det blev billigare än att beställe från datorhandel.com där skärmen var billigast(enl pricerunner) och sen får jag den imorgon
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017