FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är på G med att köpa ny hårdvara, vet ännu inte om det bara blir en uppgradering eller mest troligt är att jag köper allt nytt.
Någon som har någon butik att rekommendera som har bra avtal för företag? Söker framförallt en stationära dator just nu men kan även bli server och liknande i framtiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Dustin är som bekant rena rånet, itbutikken.dk har jag bra erfarenhet av men allra bäst är förstås att köpa från grossister ála SMG. Folk i det här forumet borde ju inte ha svårt att hitta folk som är ÅF där.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skall du ha billig hårdvara så kan jag rekommendera PC office. De är bra att ha att göra med och har väldigt bra priser.
PC Office Webshop |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack alla, ska kolal igenom deras priser och utbud sen får vi se.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Du har alltid varorna snabbt levererat, priserna är i många fall billigare när du köper nätverksutrustning och dylikt i jämförelse med "privatbutikerna" komplett.se, datorbutiken, itbuttiken osv. Visst är de dyrare på en hel del varor, men när du väl står där utan serverhårdvara och förlorar pengar för var minut som går vill du inte vänta på att komplett.se skall återkomma med ett RMA innan du ens får skicka upp varan. Att slippa stå utan hårdvara i ett dygn är för mig värt några extra hundralappar eller tusenlappar. Ska man handla privat jagar man kanske lågpris hos datorbutiken.com, komplett.se, itbutikken osv, men man har helt andra kriterier när man hanterar inköp till företag. Skulle jag rekommendera ett företag och slå ihop pris, service, leverans osv så hade det ändå blivit Dustin trots deras i vissa fall högre priser. Mvh, Tobias
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Håller med dm.se.
Inwarehouse.se verkar också vara en typisk företagsbutik.. har däremot ingen erfarenhet av dom. Min erfarenhet av itbutikken är däremot inte bra. Jag beställde så gott som en hel dator därifrån en gång. Datorlådan skulle skickas för sig. Jag fick däremot helt andra grejjer istället för en datorlåda. När jag ringde supporten var det ju förståss bara danska och det är väl ingen fördel om man är svensk precis. Lyckades dock sälja grejjorna för dom var lite mer värda än lådan men jag kunde haft otur ![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Datorbutiken: Då ska du själv skicka tillbaks produkten till tillverkaren, otroligt jobbigt och kass! Dustin: De tar själv hand om saken, så du skickar bara till dustin å de kirrar ny |
||
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
I stand corrected. :-)
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Köpte ett ljudkort som inte funkade som det skulle i min burk, eftersom dom inte hade fler av den modellen så ville jag ha pengarna tillbaka eftersom det va det kortet jag ville ha, men dom VÄGRADE att ge mig det, jag fick ta ett helt annat ljudkort. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|