Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Svenskt community med inkomst säljes!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-10-18, 07:17 #11
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Varning för detta!
Var väldigt intresserad av det först men det ser ut att vara ett så kallat "Habbo Retro" - Hemsidor som bygger på stulen kod från Sulake som skapade det populära "Habbo Hotell".

Det står även "Habbo" vid vissa grafiska element i klienten så mycket misstänksamt.

Senast redigerad av Dakota den 2017-10-18 klockan 07:20
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-10-18, 10:26 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Om något verkar vara för bra för att vara sant så är det i minst 99 fall av 100 också på det viset.

Det kan ju även påpekas att Habbo har fått en hel del negativ press och kritik från flera tunga instanser:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Habbo
Oläst 2017-10-18, 17:55 #13
Cir Cir är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2013
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Varning för detta!
Var väldigt intresserad av det först men det ser ut att vara ett så kallat "Habbo Retro" - Hemsidor som bygger på stulen kod från Sulake som skapade det populära "Habbo Hotell".

Det står även "Habbo" vid vissa grafiska element i klienten så mycket misstänksamt.

Det stämmer, det är ett habbo retro och vi använder oss av habbos grafik. Servern är dock helt egen. Förr fick vi några "Cease & Desist" brev från dem men sedan vi officiellt tjänar något på det (all profit är donationer) så skiter hosten i det.
Nu finns inte Svenska Habbo kvar längre och stängde för ett år sedan tror jag. Så detta projekt är nu mer det svenska Habbo. Sulake (företaget bakom Habbo) har därför slutat helt och hållet att bry sig om det som inte påverkar dem på något sätt.

Jag förstår inte riktigt varför du skriver varning.
Cir är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-10-18, 18:00 #14
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Om något verkar vara för bra för att vara sant så är det i minst 99 fall av 100 också på det viset.

Det kan ju även påpekas att Habbo har fått en hel del negativ press och kritik från flera tunga instanser:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Habbo
Det håller jag med om, men finns inget alls av vad som beskrivs som inte är sant.

Det är korrekt att Habbo mottagit mycket negativ press, detta är dock inte Habbo och påverkas således inte av Habbos press eller kritik.

Istället har communityt otroligt bra rykte och har samarbetat med flera organisationer mot nätmobbing, bröstcancer, och är säkrare än Habbo generellt.
Cir är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-10-19, 08:21 #15
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Cir Visa inlägg
Genomsnittlig vinst varje månad är 7000 SEK, ibland kan det bli 3000 ibland kan det bli 13000. Beror mest på väder, högtider, etc.
Köp nu pris är 7500 kr.
Jag förstår inte riktigt vad det har för betydelse? Du gör ju i så fall en rent urusel affär om den genomsnittliga vinsten är 7000 SEK per månad. Vad är snittet de senaste 6 respektive 12 månaderna? Har det gått ner rejält?
Oläst 2017-10-19, 09:18 #16
aram aram är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
aram aram är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Det stämmer, det är ett habbo retro och vi använder oss av habbos grafik. Servern är dock helt egen. Förr fick vi några "Cease & Desist" brev från dem men sedan vi officiellt tjänar något på det (all profit är donationer) så skiter hosten i det.
Nu finns inte Svenska Habbo kvar längre och stängde för ett år sedan tror jag. Så detta projekt är nu mer det svenska Habbo. Sulake (företaget bakom Habbo) har därför slutat helt och hållet att bry sig om det som inte påverkar dem på något sätt.

Det känns oklart. Är det piratkopierad kod, m.a.o. olagligt?
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-10-19, 14:26 #17
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:

Du skriver ju själv att ni till och med har fått brev från Sulake! Det angår inte mig vad ni i slutändan väljer att sälja, men jag bryr mig om medlemmarna på detta forum tillräckligt mycket för att vilja varna för att köpa ett illegalt Habbo Retro som bygger på stulen kod.

Citat:
Ursprungligen postat av aram Visa inlägg
Det känns oklart. Är det piratkopierad kod, m.a.o. olagligt?
Ja. Taget från Habbo.com (klickbar länk)

Citat:
4. Are they illegal?

Retro sites are illegal because they use Sulake’s copyrights, database rights and trademarks without Sulake’s authorization. This allows the sites to look and feel like Habbo. This type of activity is an infringement of Habbo’s intellectual property rights and, if caught, the retro site operator is liable to civil and criminal penalties. Furthermore, in many instances the operators of retro sites have illegally reverse engineered the encryption of our client software.

Practically a basic retro site is violating the following rights of Sulake:

They have illegally reverse engineered the obfuscation of Habbo Client.
They illegally use our Habbo client software, protected by copyright.
They illegally use our graphics, source code and databases, protected by copyright and database rights.
They often use Sulake’s protected trademarks, Habbo, Habbo Hotel, Sulake or Bobba.
They pass themselves off as authentic Habbo sites and deceive consumers.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-10-19, 16:53 #18
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
tråden bör givetvis låsas, det som säljs är stulet enligt TS själv
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017