FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag hade också rekommenderat AB. Jag skulle säga 5000-10000kr i redovisningskostnader per år(baserat på hur du beskriver verksamheten), du kan ju komma överens om detta innan med redovisningskonsulten eftersom du säkert vet hur mycket fakturor det blir.
Dessutom slipper du anlita revisor med tanke på bolagets storlek. http://www.bolagsverket.se/ff/foreta...starta/revisor
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
Då ska jag börja titta på att starta ett aktiebolag. Angående min andra fråga att i sället för att starta ab med 50 000 kr kunna starta det med mina sidor som insats. Är de möjligt? Har för mig att jag läst någonstans att någon annan måste värdera tillgångarna innan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För att en revisor ska skriva ett Revisorsintyg på värdet av apportegendomen (webbsidorna du vill använda som apportegendom) så kan revisorn ta ca 5000 kr. Det är bortkastade pengar tycker jag. Om du har 50 000 kr i likvida tillgånga så använd dem som Aktiekapital. Det är bättre tycker jag.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|