Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

nameISP escrow

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-01-13, 17:19 #2
rulle rulle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2015
rulle rulle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2015
Jag antar att det nameISP försöker säga är att om affären ska gå rätt till så kommer det inte blir mycket av de 5 000 kronorna över till dig.

Vet inte om ni har tänkt att priset är 5 000 kr + nameISPs 10%-iga avgift eller om avgiften är inräknad i beloppet?

Oavsett så ska vad jag förstår försäljningen av en domän som privatperson beskattas som inkomst av tjänst, dvs. att du ska betala in arbetsgivaravgift + skatt på det beloppet du får.

Ponera att du säljer domänen för 5 000 kr inkl. avgiften till nameISP. Efter att transaktionen är klar har du 4 500 kr. Lite grovt kan vi räkna med att du ska betala 50% i skatt och ag-avgift. Detta betyder att du i slutändan har 2 250 kr kvar.

Sen vet jag inte om det är ytterligare momssatser eller annat som också ska betalas? Så det jag antar att nameISP försöker säga är att sköt det utan deras tjänst och spara 500 kr. Sedan är det upp till dig om rapporterar detta på din deklaration eller inte.

Men jag kan vara helt ute och cykla.
rulle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017