Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Söker samarbete

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-09-05, 14:06 #1
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar

Reg.datum: Jun 2012
Det jag anser är att ha viljan, glöden och passionen som Linda har är jättebra - men ignoransen tar över och ger det hela en dålig bild. Kommentarer såsom "tycker synd om konkurrenter", "miljarder i omsättning", "30.000 transaktioner i månaden från start" etc etc etc.

Det påminner mig om hur jag själv var för många år sedan - när man inte testat något riktigt stort utan dragit in ett par tusenlappar på affiliate och lyste med självsäkerhet och tanken att man enkelt kan göra nästa Facebook.

För mig handlade det om mognad men då Linda har hållt på med onlineverksamhet i 18 år (vilket också är intressant, då, om det stämmer, så var hon var bland de allra första i Sverige att använda internet och dessutom tjänade pengar på det.. ingen aning hur.), så antar jag att Linda är åtminstonde 30+ och har växt klart - så då är vi tillbaka på antingen total ignorans eller storhetsvansinne pga. tidigare vinster. Eftersom trådstarten börjar med lån på 90.000 så tror jag på det första - men rätta mig gärna om jag har fel!
yakuzaemme är inte uppkopplad  
Oläst 2016-09-05, 15:50 #2
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Mycket flitig postare

Yakuzaemme...

Det är just det som har varit problemet med denna tråd, att jag kanske verkar ignorant eller att jag har storhetsvansinne.

Kan inte visa alla kort jag har, till och med när du skriver ett non-compete agreement när du säljer hemsidor så finns alltid risken att "någon annan" gör det. Det handlar om pengar trots allt, då vill jag helst inte visa alla kort jag har i handen.

Är jag rädd för konkurrens?

Absolut inte, bara min grund räcker till att ta koll på 30 konkurrenter utan att jag behöver anstränga mig. Men vad gör jag om det blir 100 konkurrenter?
Varför skall jag sätta mig i en situation där hundratals konkurrerar mot mig som resulterar i att mina intäkter minskar utan tvekan, då väljer jag att inte prata så mycket och att folk ser mig som ignorant och folk kan tycka att jag är ignorant hur mycket dem vill men när allt är klart då är det mitt bankkonto som har många siffror och inte deras.

Enda problemet är att jag inte kan sitta och skriva i detalj vad jag har för kort i handen som ger mig denna självförtroende som kan tolkas som storhetsvansinne av dem som inte ser hela bilden.

Men jag förstår dig, skulle vi byta plats och du startade den här tråden så skulle jag troligen nästan vara hundra på att du har ett fantasi ide som att starta dating sida eller nya facebook och att du saknar erfarenhet.

För det är nästan alltid så att amatörer startar tråd som denna, undantag är sällan. Har själv aldrig varit med om att någon sökt samarbete till något så bra som jag erbjöd i denna tråd, folk vill helt enkelt inte dela med sig.

På tal om att dela med sig, hur kan jag vara ignorant om jag gång på gång skrivit här om min svaghet, att jag behöver hjälp med offline företagande från samarbetspartnern. Hade jag varit ignorant hade jag inte kunnat se mina egna svagheter, vilka jag kan.

Men jag tänker kakan är stor nog att det kommer att ha NOLL effekt på mitt livsstil framöver om jag ger bort mindre andel i företaget. Men det är också win-win, jag är ute efter snabbare tillväxt med bra resurser redan från början så som kontor och personal, så om jag hade kontor och personal redan från början skulle det sluta med snabbare tillväxt för företaget och som resultat av det skulle jag tjäna mer och andelarna jag gav i ett samarbete skulle inte ha någon effekt alls på hur mycket jag tjänar, tvärtom jag skulle inte vara ensam i ett större projekt som denna och skulle få all rådgivning och vägledning jag behöver om offline företagande och ha någon att bolla med om expansionen utan att dölja kort.

Svarar lite nedan:

Citat:
För mig handlade det om mognad men då Linda har hållt på med onlineverksamhet i 18 år (vilket också är intressant, då, om det stämmer, så var hon var bland de allra första i Sverige att använda internet och dessutom tjänade pengar på det.. ingen aning hur.
USA... första online försäljningen för mig var på engelska och USA, men från Sverige. Finns folk som har tjänat på internet långt innan dess. Jag hoppade av gymnasiet på grund av detta vilket jag sedan avslutade.

Citat:
så då är vi tillbaka på antingen total ignorans eller storhetsvansinne pga. tidigare vinster.
Nej jag är ganska realistisk, jag räknar till och med alltid LÄGRE och tar allt som är över det som ett kul bonus och slipper också besvikelse.

Citat:
men ignoransen tar över och ger det hela en dålig bild. Kommentarer såsom "tycker synd om konkurrenter", "miljarder i omsättning", "30.000 transaktioner i månaden från start" etc etc etc.
Det är inte ignorans, det är så att du inte ser vilka kort jag har i handen.

Citat:
Det påminner mig om hur jag själv var för många år sedan - när man inte testat något riktigt stort utan dragit in ett par tusenlappar på affiliate och lyste med självsäkerhet och tanken att man enkelt kan göra nästa Facebook.
Förstår precis, men nu är det nybörjare som tänker så. Hade en kompis som ägde nattklubb han ville starta dating sida med mig och han trodde vi skulle bli rika på det, blev inget av det men kan man inte om hur internet affärer fungerar så är det vanligt att man tror man kan bli rik med en hemsida hur enkelt som helst.

Vartannan person vill nog starta blocket, och många försökt men misslyckats

Du nämnde mognad, då har du rätt jag väljer att se internet affärer och strategier som ett spel.

Det är ett val jag gör som hjälper mig lyckas, ser jag det hela som ett spel jag måste vinna så ser jag inga som helst begränsningar/hinder, jag håller det under kontroll dock genom att alltid räkna lågt på framtida resultat och prestera mycket mer än någon annan hade gjort.

Tar du fram 1 hemsida så kan du räkna med att jag har 100 av högsta kvalitet, jag fokuserar på effektivitet att jag får högsta möjliga resultat och att det går extremt snabbt till då jag är medveten om att TID ÄR ALLT.

Om det tar en konkurrent 3 månader att göra klart en projekt, så har jag en med bättre kvalitet färdig på 3 dagar utan problem. Mycket tack vore erfarenhet och kontakter som man inte kan få så snabbt, gäller också att bygga ett relation till kontakterna och folk man jobbar med. Jag är kompis med alla jag jobbar med vilket skapar lojalitet vilket i sin tur håller i längden, så pass mycket lojalitet att en del marknadsförings kontakter jag har erbjöd mig 50% av deras vinst per försäljning under uppstartsfasen nu för att dem vill att jag lyckas.

Känner inte många som ger bort pengar, så att bygga ett bra relation till kontakterna är nog det bästa jag gjort nu när jag tänker efter lite.
Lindalicious är inte uppkopplad  
Oläst 2016-09-05, 17:58 #3
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Det jag anser är att ha viljan, glöden och passionen som Linda har är jättebra - men ignoransen tar över och ger det hela en dålig bild. Kommentarer såsom "tycker synd om konkurrenter", "miljarder i omsättning", "30.000 transaktioner i månaden från start" etc etc etc.

För mig handlade det om mognad men då Linda har hållt på med onlineverksamhet i 18 år (vilket också är intressant, då, om det stämmer, så var hon var bland de allra första i Sverige att använda internet och dessutom tjänade pengar på det.. ingen aning hur.), så antar jag att Linda är åtminstonde 30+ och har växt klart - så då är vi tillbaka på antingen total ignorans eller storhetsvansinne pga. tidigare vinster. Eftersom trådstarten börjar med lån på 90.000 så tror jag på det första - men rätta mig gärna om jag har fel!
Jag tycker du förnedrar mig med dina inlägg om att jag är ignorant och har storhetsvansinne.

Du vet inte vilka kort jag har i handen, trots det kommer du till slutsatsen att jag är:
- ignorant
- har storhetsvansinne

Citat:
har hållt på med onlineverksamhet i 18 år (vilket också är intressant, då, om det stämmer, så var hon var bland de allra första i Sverige att använda internet och dessutom tjänade pengar på det.. ingen aning hur.)
- menar att jag ljuger, bara för att du själv var sent ute på internet.

Börjar tröttna på dina förnedringar, det är inte kritik du kör med du förnedrar om och om igen.

Du har ingen aning om vad jag kan, sluta behandla mig som om du kan mer om allting under solen.

Kommer inte fortsätta svara på denna tråd om du fortsätter med förnedringarna.

Och nej, jag är inte intresserad av ett samarbete med just dig, inte ens om du hade 100 miljoner kronor. Jag skulle aldrig anta att någon är ignorant, har storhetsvansinne eller ljuger om när dem började tjäna pengar på internet. Kan inte anta saker om folk jag inte känner, då är det jag som är ignorant.

Barnsligt av mig att svara till dig på detta vis överhuvudtaget, men jag vill att du slutar med förnedringarna, du vet INGENTING om vad jag kan och inte kan.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-09-05 klockan 18:13
Lindalicious är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017