Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Angående supportärendesystem

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-07-06, 19:00 #2
leonards avatar
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
leonards avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Det finns ju en mängd av system i dagens läge för olika priser, Kayako, Zend, Freshdesk ... mm.. De flesta finns idag eller går över till en molnbaserad tjänst där man hyr in sig månad för månad, år för år.

Hur ser ni på dessa tjänster att just ärenden angående kunder, köp, support mm. lagras på nätet, dvs. inte lokalt. Slutar man köpa tjänsten så försvinner all data för alla ärenden man har haft gentemot kunderna.

Hur viktig är denna data och dessa ärenden? Är ett avklarat ärende inte värt och kan lika bra försvinna eller vill ni ha det långt framöver?
Att det inte lagras lokalt tycker jag mest är skönt ärligt talat. Så vidare det inte i leveransen finns krav på lagring lokalt är det mest en fördel. De supportsystem jag jobbat med som är self-hosted har ofta kunna varit rätt maffiga och struliga (inte lika light weight).

Vad beträffande om man slutar köpa tjänsten så är det enligt min erfarenhet sällan ett problem. De flesta moderna system (såsom ZenDesk exempelvis) har väl stöd för integrationer och exportering så vitt jag vet. Visst kan det bli lite utmaning med formatering och få in ärenden i ett nytt system (samt behålla de läsbara) - men det går!
leonard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017