Citat:
Ursprungligen postat av dAEk
Inom IT, och även andra branscher såklart men främst IT, är det svårt att bedöma livslängden på produkter och tjänster. Se bara på Nokias och Ericssons telefoner, Windows Phone, MySpace, Hotmail, Altavista... Listan kan göras lång.
Vad är det för värden man ser i LinkedIn? Är det datan man vill åt? Är det en långsiktigt lönsam tjänst? De som betalar är väl främst rekryterare och de beter sig alltmer slarvigt och desperat. Dessutom har de i flera fall bristande branschkunskap. Fortsätter det på det här sättet kommer man som arbetstagare tröttna, det förstår vem som helst. Och om arbetstagare söker sig bort blir det desto mindre angeläget för rekryterare att betala. Kvar har vi ett nätverk där man håller koll på gamla arbetskamrater och kanske delar nån artikel då och då. Så används LinkedIn redan nu av många jag känner, för i ärlighetens namn: hur ofta byter man jobb egentligen? Vi blir uppringda och bombaderade med mejl men vi svarar inte. Vi öppnar inte ens mejlen. Så jag frågar igen: vad är det för värde man ser i LinkedIn?
|
Att gå blint på vad man själv och ett begränsat antal bekanta (som du förmodligen valt baserat på liknande åsikter/intressen/tankesätt osv.) anser om en tjänst säger inte så mycket

Om det nu inte råkar vara så att man har "turen" att alltid vara en del av majoriteten.
Håller rent personligen med om mycket av det du säger men det är ändå ganska många som byter jobb en gång per år i början av sina karriärer. I heta branscher byts det också oftare jobb eftersom lönen blir det främsta lockbetet. I stort sett alla jag känner har också ett LinkedIn-konto medan flera saknar Facebook eller Twitter. Det finns kanske inte så stor utvecklingspotential i att köpa LinkedIn men användarna är nog värda en hel del för köparen.